دبیر کارگروه معنوی یاوران اربعین حسینی قزوین:
دبیر کارگروه معنوی یاوران اربعین حسینی قزوین گفت: نیازهای ایام اربعین صرفاً تأمین خوراک و اسکان برای زائران نیست، بلکه باید نذرهای اربعین گسترده‌تر شده و مسائل فرهنگی را نیز در برگیرد.
کد خبر: ۶۶۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 10 October 2018

نذرهای فرهنگی اربعین فرهنگ‌سازی شود

به گزارش تابناک قزوین،حجت‌الاسلام‌ عباس افشار، دبیر کمیته یاوران معنوی اربعین استان قزوین روز گذشته، ۱۷ مهرماه در نشست ستاد اربعین حوزه علمیه قزوین با رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، ضمن قدردانی از حمایت‌های حجت‌الاسلام احمدی در برپایی موکب حوزه استان قزوین در کربلای معلی، گفت: نیازهای ایام اربعین صرفاً تأمین خوراک و اسکان برای زائران نیست، بلکه باید نذرهای اربعین گسترده‌تر شده و مسائل فرهنگی را نیز در برگیرد.


دبیر کمیته یاوران معنوی اربعین استان قزوین با اشاره به اجرای طرح محوری «نایب الشهید»، افزود: بر اساس این طرح هر طلبه به‌عنوان نایب یک شهید روحانی، در پیاده‌روی اربعین شرکت خواهد کرد. همچنین تصاویر شهدای والامقام در حال چاپ بوده و به‌زودی در بین طلاب و روحانیون اعزامی توزیع خواهد شد.


وی با اشاره به این‌که، اواخر هفته جاری اولین کاروان حامل کالاهای ضروری موکب حوزه علمیه قزوین به سمت کربلای معلی اعزام و ارسال خواهد شد، ادامه داد: فعالیت‌های تولید محصولات فرهنگی مرتبط با اربعین از دیگر فعالیت‌هاست و در راستای فرهنگ‌سازی و بصیرت افزایی زائرین، تولیدات فرهنگی خوبی را با همکاری حوزه قزوین برای زیارت اربعین حسینی آماده کرده‌ایم.


افشار بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق تأکید کرد و یادآور شد: قطعاً دشمنان همچون سال‌های گذشته برای تضعیف و انحراف این حماسه عظیم برنامه‌ریزی کرده‌اند، لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.


دبیر کمیته یاوران معنوی اربعین استان قزوین در پایان اظهار کرد: تقویت فرهنگ زیارت در میان زائران اربعین بسیار ضروری است و قطعاً می‌تواند یکی از بسترهای مهم وحدت بین مسلمانان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار