رئیس کمیته جمع‌آوری کنگره ملی ۳ هزار شهید قزوین :
رئیس کمیته جمع‌آوری کنگره ملی ۳ هزار شهید قزوین گفت: کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان نقطه عطفی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۶۶۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 11 October 2018

کنگره ملی «۳ هزار شهید»؛ نقطه عطفی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش تابناک قزوین،غلامرضا حقایق‌پور، رئیس کمیته جمع‌آوری کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین اظهار کرد: فعالیت کمیته جمع‌آوری استان قزوین از سال ۱۳۹۱ و با تشکیل گروه‌های جمع‌آوری‌کننده آثار آغاز شد.


وی بابیان اینکه کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین نقطه عطفی در امور ترویجی است، افزود: بر اساس برنامه اولیه این کنگره، گروه‌های مختلف طی آموزش‌های لازم، راهکارهای جمع‌آوری آثار به‌جامانده از شهدا را آموزش‌دیده و سپس در سراسر استان فعالیت خود را شروع کردند.


حقایق‌پور تصریح کرد: در قالب این گروه‌ها که تاکنون بیش از یک هزار نفر آموزش دیدند، کار جمع‌آوری آثار شهدا هم‌زمان با ثبت خاطرات و سرگذشت شهدا از زبان بازماندگان شهید و هم‌رزمان آن‌ها آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: طی اجرای این برنامه تاکنون بیش از ۸۵ هزار دقیقه در قالب فیلم و ۵۰ هزار دقیقه در قالب صوت خاطرات ثبت و ضبط گردیده است.


رئیس کمیته جمع‌آوری کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین تصریح کرد: تاکنون ۸۵ درصد از آثار استان قزوین جمع‌آوری‌شده و این کار تا برگزاری کنگره ادامه دارد.


این مسئول افزود: همچنین جمع‌آوری بیش از ۱۳۰هزار قطعه عکس، ۷ هزار و ۲۰۰ برگ دست‌نوشته و ۱۳ هزار و ۸۰۰ برگ اسناد مرتبط با شهدا از دیگر برنامه‌های این کمیته بوده است.


حقایق‌پور با بیان اهمیت وصایای شهدا و استفاده از محتوای آن‌ها برای تولید برنامه‌های ترویجی از جمع‌آوری بیش از ۴ هزار برگ از وصایای شهدا خبر داد و عنوان کرد: این کمیته تاکنون حدود ۷ هزار دقیقه فیلم‌های مربوط به مصاحبه‌های شهدا در طول دفاع مقدس جمع‌آوری نموده و ۲ هزار و ۵۰۰ دقیقه تولید فیلم مستند در همین رابطه داشته است.


رئیس کمیته جمع‌آوری کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین ابراز کرد: کمیته جمع‌آوری کنگره همچنین نسبت به پایش آمار اسمی شهدا، به‌روزرسانی اطلاعات شهدا و خانواده‌های در قید حیات آن‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورده است.


وی اظهار کرد: فعالیت کمیته جمع‌آوری با برگزاری اجلاسیه کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین به پایان نخواهد رسید و کار جمع‌آوری، آماده‌سازی و استفاده از آثار جمع‌آوری‌شده در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه خواهد داشت.


این مسئول اضافه کرد: ما در کمیته جمع‌آوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های محولهٔ آثار برگزاری اجلاسیه کنگره به‌ویژه اطلاع‌رسانی بین جامعه هدف را در دستور کار داشته باشیم.


حقایق‌پور گفت: از دیگر برنامه‌های این کمیته برگزاری جلسات و نشست‌های درون و برون‌سازمانی بنیاد طی ایام فوق بوده که در این رابطه ۱۰۰ جلسه تاکنون تشکیل و به ابعاد مختلف شرح وظایف این کمیته پرداخته‌شده است.


وی گفت: قابل‌توجه است که پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای استان قزوین(خط سرخ) یکی از پایگاه‌های شاخص کشوری است که مجموعه اطلاعات مربوط به ۳ هزار شهید استان قزوین در آن بارگذاری شده و قابل‌استفاده عموم مردم است.


رئیس کمیته جمع‌آوری کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین افزود: پایگاه یادشده در این ایام به‌روزرسانی شده و هم‌اکنون در دسترس دستگاه‌ها و کمیته‌های کنگره و مردم جهت بهره‌برداری از اطلاعات آن است.


حقایق‌پور یکی از برنامه‌های عمده و مهم کنگره را اجرای برنامه دیدار از خانواده‌های شهدا دانست و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده از دو هزار و ۲۲۰ خانواده شهید در قید حیات توسط ۵۶ گروه در سراسر استان قزوین دیدار به عمل می‌آید که این طرح از هفته گذشته آغاز و تا تحقق همهٔ دیدارها ادامه خواهد داشت.


این مسئول اشاره کرد: با توجه به اهمیت کمیته جمع‌آوری کنگره که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کمیته‌های کنگره است با جمع‌آوری آثار شهدا و ارائهٔ آن به سایر کمیته‌ها زمینهٔ تولید فرآورده‌های فرهنگی و هنری در این ایام را فراهم کرده است.


رئیس کمیته جمع‌آوری کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین بابیان اینکه مشارکت در برگزاری یادواره‌های شهدا به‌عنوان برنامه‌های پیش کنگره از ماه گذشته آغازشده است، مطرح کرد: ارائهٔ مستندات، اطلاع‌رسانی و برگزاری یادواره‌های اقشار و شهرستانی از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این کمیته بوده و است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار