استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: دولت با تخصیص ارز برای تامین کالاهای اساسی اقدام کرده است و باید با آگاهی بخشی به مردم از احتکارهای خانگی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۶۶۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 13 October 2018

با آگاهی بخشی به مردم باید از احتکارهای خانگی جلوگیری کردبه گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در ستاد تنظیم بازار استان که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: طبق گزارش ستاد تنظیم بازار کشور تاکنون 30 میلیارد دلار سفارش برای تامین 25 قلم کالای اساسی و دارو ثبت شده و تا به امروز 26 میلیارد دلار در این زمینه تخصیص یافته است. 


وی افزود: همچنین تا پایان شهریورماه از گمرکات کشور 15 میلیون تن کالا به ارزش 21 میلیارد دلار ترخیص شده است. 


زاهدی گفت: این نشان می دهد که کالاهای مصرفی در کشور به اندازه مورد نیاز تامین شده است ولی به دلیل امتناع از عرضه، احتکار در انبار یا خانه های شخصی ممکن است کمبودهایی در این زمینه احساس شود.


استاندار خاطر نشان کرد: باید اقدامات دولت برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز بیشتر برای مردم توضیح داده شود تا دغدغه ها و نگرانی های مردم در این زمینه کمتر شود.


زاهدی افزود: مداخلات دستگاه ها برای کاهش یا تنظیم قیمت یک محصول پیش از برهم خوردن قیمت در بازار صورت گیرد و حتما برای تامین و ذخیره موجودی کالاهای اساسی در انبارها اقدامات متناسب از سوی دستگاه های متولی صورت گیرد.


وی با بیان اینکه مشکلاتی برای تامین لاستیک خودروهای سنگین در استان پیش آمده بود، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شاهد رفع بخشی از این مشکلات بوده ایم که باید این اقدامات تا حل کامل مشکلات مربوط ادامه یابد.


این مسئول اضافه کرد: برای جابه جایی نهاده های دامی از بندر امام اگر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با مشکل جدی مواجه است می توان از ظرفیت نیروهای ارتش و سپاه استفاده کرد.


زاهدی با اشاره به موضوع صادرات گوجه فرنگی گفت: اگر صادرات این محصول بر بازار استان تاثیر نامطلوبی نداشته باشد می توان با اولویت حفظ بازارهای قبلی که با استان قرارداد داشته اند در این زمینه اقدام کرد.


استاندار با اشاره به تامین گوشت قرمز برای مراسم اربعین حسینی افزود: از گذشته تا کنون این مراسم به صورت خودجوش و مردمی بدون دخالت دولت در تامین اقلام مورد نیاز اداره می شده است اما باز برای رفع نگرانی ها می توان با ارسال نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع تامین کالاهای مصرفی این مراسم را پیگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار