مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد:
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از پایش ۷۳۷ واحد صنعتی و خدماتی در شش ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 14 October 2018

پایش و نمونه برداری از ۷۳۷ واحد صنعتی در قزوین

حسن پسندیده در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: در طول ۶ ماهه اول سال جاری کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در حوزه محیط انسانی و پایش و نظارت بر امور صنایع و واحدهای کارگاهی و خدماتی، ۷۳۷ واحد صنعتی را مورد بازدید و پایش از نظر رعایت اصول و قوانین محیط زیستی و آلایندگی مورد پایش قرار داده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: از این تعداد ۳۰۳ مورد مربوط به نمونه برداری از واحدها بوده است که اغلب خروجی پساب، دودکش و صدا در واحدهای صنعتی و خدمانی از نظر استانداردهای زیست محیطی مورد سنجش و آنالیز قرار گرفته است.

پسندیده گفت: ۲۳۴ مورد از نمونه برداری ها مربوط به آب، ۵۸ مورد هوا و ۱۱ مورد صوت بوده که در مجموع تعداد پارامترهای مورد سنجش آب ۱۵۵۰، هوا ۳۴۹ و صوت ۳۳ مورد بوده است.

وی  تصریح کرد: در مجموع ۴۳۴ واحد مورد پایش قرار گرفته که از تعداد پایش های انجام گرفته ۱۷۲ مورد مربوط به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین، ۹۶ مورد تاکستان، ۸۵ مورد بوئین زهرا، ۱۰۷ مورد البرز، ۱۰ مورد آوج، ۵۹ مورد آبیک و ۵۸ مورد اداره نظارت و پایش اداره کل بوده است.

پسندیده درباره اخطارهای صادره به واحدها هم گفت: در ۶ ماه نخست تعداد ۱۱۴ اخطار رفع آلایندگی برای واحدهای صنعتی و خدماتی صادر شده است که از این تعداد ۳۷ مورد توسط شهرستان آبیک، ۲۴ مورد البرز، یک مورد بوئین زهرا، ۹ مورد قزوین، ۶ مورد آوج، ۲۷ مورد تاکستان و ۱۰ مورد توسط اداره کل صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار