امام جمعه استان قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دانشگاه امام خمینی (ره) گفت: حرکت عظیم اربعین از ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۶۶۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 16 October 2018

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم هیئت محبان اهل بیت (ع) دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین با بیان اینکه اربعین جایگاه ویژه‌ای در نگاه دینی دارد، اظهار کرد: اربعین در آئین الهی جایگاه خاصی دارد و خدا برای اربعین (چهلم) اهمیت ویژه‌ای قائل شده است.

 وی به بیان مصادیقی در باب اهمیت اربعین پرداخت و تصریح کرد: خداوند در آیه 142 سوره اعراف می‌فرماید ما 30 شبانه روز با موسی عهد و پیمان داشتیم اما آن را کامل کرده و به چهل شبانه روز رساندیم تا اثرش نمایان شود.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آیات و روایات گویای این مطلب است که خداوند برای چهلم و اربعین اهمیت ویژه‌ای قائل است و بسیاری از حوزه‌های قدسی به اربعین گره خورده است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه در باب اهمیت اربعین افزود: رسول گرامی اسلام (ص) و بسیاری از پیامبران در چهل سالگی به نبوت مبعوث شدند و در بیان دیگری می‌گویند اگر چهل مؤمن در تشییع کسی شرکت کنند و شهادت دهند که او از انسان‌های پاک سیرت بوده، بیشتر مورد عفو خداوند قرار می‌گیرد.

 

 وی با بیان اینکه در بحث خودسازی نیز اربعین نقش مؤثری دارد، بیان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند اگر انسان چهل شبانه روز خود را برای خدا خالص کند، چشمه‌های حکمت از قلب او بر زبانش جاری می‌شود و علم حقیقی نیز اینگونه بدست می‌آید.

 آیت‌الله عابدینی در خصوص پیاده‌روی اربعین تأکید کرد: با توجه به اینکه امسال سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش داریم، پیاده‌روی اربعین اهمیت مضاعف پیدا کرده است چرا که این حرکت عظیم فرهنگی و معنوی از ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

 امام جمعه قزوین پیروزی ملت‌های مسلمان منطقه نظیر لبنان، سوریه، عراق، یمن و غزه را از ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: پیروزی ملت‌های مسلمان منطقه و حمایت مقتدرانه جمهوری اسلامی از آنها، آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و صدور انقلاب را نمایان کرده است.

 وی به پیشرفت‌های عظیم کشور در عرصه نظامی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه امریکا و متحدانش تمام توان مالی و تسلیحاتی خود را به کار گرفتند تا سوریه را حذف کنند اما به خاطر حضور جمهوری اسلامی نقشه آنها به شکست انجامید؛ رهبری فرمودند سوریه باید بماند و همین گونه نیز شد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در جنگ شش روزه رژیم صهیونیستی با شکست چند کشور اسلامی رعب و وحشت در کشورهای اسلامی ایجاد کرد اما امروز به برکت قدرت نظامی جمهوری اسلامی، امنیت کشورهای منطقه تأمین شده است.

 

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: دورانی را به خاطر می‌آوریم که گلوله‌ای برای مقابله با دشمن در اختیار نداشتیم اما امروز موشک‌های نقطه‌زن در اختیار داریم که دشمنان را با دقت مورد هدف قرار می‌دهند و این پیشرفت‌ها بیش از آن چیزی است که رسانه‌ای شده است.

 وی در باب نهضت و قیام اباعبدالله الحسین (ع) نیز یادآور شد: برخی تا چهلم امام حسین (ع) گمان می‌کردند یزید در هدف خود یعنی مسلط کردن اشرار بر جامعه اسلامی موفق شده است اما خیلی زود همگان دریافتند که پیروز حقیقی اباعبدالله الحسین (ع) است.

 آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) زمانی که قیام خود را آغاز کردند فرمودند اگر جامعه اسلامی به کسی مثل یزید گرفتار شود، چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند و همین ایستادگی و بیعت نردن با یزید، امام (ع) را به پیروزی رساند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید حرکت عظیم فرهنگی و معنوی اربعین را جدی بگیریم، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد و همه باید تلاش کنیم تا آرمان امام خمینی (ره) به همت حماسه آفرینان اربعین محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار