نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت:بانوان ما با حجاب و عفت خود به مستکبرانی که ورزش را هدف استکباری خود قرار می‌دهند، پیام اسلام را می‌رسانند و با عزت اسلامی جایگاه یک زن باکرامت را نشان می‌دهند زیرا این بانوان شاگرد محضر حضرت فاطمه زهرا (س) هستند.
کد خبر: ۶۶۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 18 October 2018

آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جامعه ورزشکاران استان قزوین با عرض تبریک به مناسبت کسب قهرمانی و درخواست برکت برای افزایش توفیقات ورزشی برای جامعه ورزش استان قزوین اظهار کرد: حقیقتا همه مسلمانان جهان و همه مستضعفان عالم به شما تبریک می‌گویند و از کسب قهرمانی شما احساس خرسندی می‌کنند، زیرا مستضعفینی که از ظالمان عالم صدمه ای دیده باشد از قهرمانی و ایستادگی و اقتدار ورزشکاران مسلمان درجهان شاد می‌شود.

 



 

 امام جمعه قزوین افزود: مخاطب آیه «اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلاةِ» در ۱۵۳ سوره بقره شما ورزشکاران عزیز هستید، اين آیه می‌گوید از صبر و نماز نیرو و قوت بگیرید، قرآن کریم قدرتمندترین اشخاص روی زمین را شهدا معرفی می‌کند که امنیت، آرامش و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند و باید از آنها الگو بگیریم.

 وی بیان کرد: در آیه ۱۷ سوره قصص آمده است، خدایا تو به من نعمت و توان داده ای و نام مرا بلندآوزاه کرده ای من با تو عهد می‌بندم که کمک و پشتیبان مجرمین نباشم، از این آیه می‌آموزیم که موقعیت، شهرت و عنوان ما باید حامی مستضعفان و اسلام باشد، انسان‌های فرهیخته با کسب جایگاه دست دین را گرفته و برای ارتقای اقامه نماز به میدان می‌آیند.

 

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ایمان، ولایت، نماز، قرآن، اربعین و امر به معروف و نهی از منکر بستر و دانشگاه جوانمردپروی است، باید بدانیم که جوانی با جوانمردی متفاوت است جوانی اختیاری و افتخار نیست و گذراست؛ اما جوانمردی اختیاری و تحصیلی است و باید برای کسب آن تلاش کنیم.

 آیت الله عابدینی تاکید کرد: جوانمردی با روزه، نماز و در مکتب عاشورای سیدالشهدا بودن، کسب می‌شود و پیر و جوان و زن و مرد نمی‌شناسد، قهرمانان جوانمرد ما باید سرآمد ورزشکاران جهان باشند، زیرا اساتید قهرمانان ما پیامبر اکرم(ص)، امیرمومنان(ع)، فاطمه زهرا(س) و ائمه گرامی(ع) هستند که هرکدام اسوه اخلاق، دینمداری و علم هستند.

 وی با بیان اینکه حضور شما ورزشکاران در جوامع بین‌المللی باعث افتخار اسلام است، تصریح کرد: بانوان ما با حجاب و عفت خود به مستکبرینی که ورزش را هدف استکباری خود قرار می‌دهند، پیام اسلام را می‌رسانند و با عزت اسلامی جایگاه یک زن باکرامت را نشان می‌دهند زیرا این بانوان شاگرد محضر حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.

 

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: همه باید بگوییم «قوّ علی خدمتک جوارحی و اشدد علی العزیمة جوانحی»، یعنی خدایا از تو می‌خواهم کمک کنی تمام جسم و جان و روح و روان ما در مسیر خدمت به تو و دین به کار رود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: لقمان به فرزند خود می‌گوید نماز را برپا دار، امر به معروف و نهی از منکر کن و در برابر مشکلات صبوری به خرج بده و عزم و اراده قوی در برابر مشکلات داشته باش، همه ما فرزندان حضرت لقمان هستیم و با عمل به همین وصایا می‌توانیم راه عزتمندی خود و اسلام را طی کنیم.

 وی در پایان گفت: همه شما ورزشکاران حزب الله هستید، از زمانی که با امام حسین(ع) در زیارت عاشورا و اربعین عهد می‌بندیم ما حزب رسول خدا(ص)، ائمه(ع) و خدا هستیم و این عهد بالاتر از هر حزب و جریان دیگری است.

 گفتنی است؛ در پایان این مراسم از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین از تعدادی از قهرمانان جامعه ورزشی حاضر در مسابقات آسیایی جاکارتا و پارا آسیایی تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار