در شورای پایایی منطقه ای برق خوزستان مطرح شد:
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در تابستان 97 ، 7 هزار و 917 مگاوات برق مصرف شده که نسبت به سال نود و شش3.6 درصد کاهش پیک داشته ایم.
کد خبر: ۶۷۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 21 October 2018

محسن طرزطلب در شورای پایایی منطقه ای برق خوزستان در استانداری ادامه داد: واحد گاز نیروگاه اندیمشک پس از پیک مصرف سال آینده وارد مدار می شود همچنین واحد گاز نیروگاه غرب کارون نیز در سال 98 آماده بهره برداری است.
 
به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ویس نیز انجام شده، این نیروگاه دارای 2 واحد گاز و یک واحد بخار جمعا به ظرفیت 900 مگاوات است. 
 
طرز طلب یادآور شد: سرمایه گذار بخش خصوصی نیروگاه امیدیه نتوانست وثایق مورد نیاز را تامین کند از همین رو ال سی برای این پروژه گشایش نیافت. 
 
وی درخصوص نیروگاه منطقه آبادان نیز یادآور شد: امیدواریم مشکلات فاینانس خارجی نیروگاه منطقه آزاد آبادان حل و به بخش خصوصی واگذار شود. 
 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به ادغام نیروگاه های یک و 2 دزفول تصریح کرد: ستاد اجرایی مجوز پیشین ساخت این نیروگاه را خریداری کرد و اکنون به دنبال شروع عملیات آن هستیم. 
 
وی با بیان اینکه نیروگاه تولید برق اندیمشک 2 نیز به بخش خصوصی واگذار شده است افزود: تجربه ناموفقی از راه اندازی نیروگاه های موبایل (نیروگاه های سیار) داشتیم زیرا درکنار هزینه های بالا راندمان کمتری داشت از همین رو در دستور کار قرار ندارند. 
 
 همچنین در این نشست مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در تابستان 97 ، 7 هزار و 917 مگاوات برق مصرف شده که نسبت به سال نود و شش3.6 درصد کاهش پیک داشته ایم. 
محمود دشت بزرگ عبور از پیک تابستان 98 را نیازمند همکاری وزارت نیرو در تامین اعتبارات مورد نیاز دانست و ادامه داد: 9 هزار و 573 مگاوات تولید برق نیروگاهی در استان مصوب است که از این رقم 2 هزار و 372 مگاوات در دست اجراست. 
 
به گفته وی اگر مبنای رشد 4.6 درصدی را برای سال 98 بدون در نظر گرفتن مدیریت مصرف در نظر بگیریم نیازمند 8 هزار و 944 مگاوات هستیم. 
 
دشت بزرگ با اشاره به اینکه هسته مرکزی مصرف برق استان کلانشهر اهواز است گفت: باید در شهر اهواز نیروگاه های حرارتی به ظرفیت یکهزار و 200 مگاوات راه اندازی شود تا مشکل بار این شهر را برطرف کنیم. 
 
وی ادامه داد: امیدواریم که مشکلات مربوط به احداث واحدهای نیروگاه های سیار 25 مگاواتی شمال استان و نیروگاه های زیر 10 مگاوات در شهر اهواز برطرف شود تا بتوانیم در قسمت هایی که لازم است از این ظرفیت استفاده کنیم. 
 
استاندار خوزستان تابستان امسال به دلیل گرمای هوا و به منظور جلوگیری از قطعی احتمالی برق و رعایت حال شهروندان ساعات کاری ادارات را از 6:30 دقیقه تا 12:30 دقیقه اعلام کرده بود. 
پارسال حدود هشت هزار و 400 مگاوات برق در خوزستان مصرف شد و این استان در مصرف برق پس از تهران در جایگاه دوم قرار دارد. 
 
 
همایون حائری نیزدر این نشست  با اشاره به لزوم گسترش مدیریت مصرف در سایر استان ها اظهار داشت: در تابستان سال 97 در کل کشور حدود 2هزار مگاوات برق صرفه جویی شد.پیک مصرف در تابستان سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95 حدود 5.2 درصد رشد داشته است درحالی که پبک مصرف در تابستان 97 نسبت به 96 رشد 2.8 درصدی را تجربه کرده است.
 
به گفته حایری در این مدت شاهد کاهش مصرف انرژی نیز بوده ایم به طوریکه مصرف انرژی از 20 خرداد تا 20 مهرماه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال پیش هفت درصد رشد داشته درحالی که در سال جاری نسبت به سال 96 تنها 1.8 درصد افزایش صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: این صرفه جویی در کاهش هزینه های جاری، استهلاک نیروگاه ها، هزینه سوخت و سرمایه گذاری نیز تاثیر دارد از همین رو باید این شیوه مدیریت مصرف نهادینه شود.حایری با تاکید بر کاهش وابستگی تولید برق به نیروگاه های آبی به ویژه در خوزستان گفت: باید به سمت تولید برق توسط نیروگاه های حرارتی حرکت کنیم.
 
وی با اشاره به کاهش آب پشت سدهای زنجیره ای کارون ادامه داد: در تابستان سال 97 نیروگاه های حرارتی نقش مهمی در تولید برق داشتند؛ در 6 ماه نخست سال تولید برق از نیروگاه های حرارتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد داشته درحالی که مصرف سوخت 4 درصد افزایش یافته است.
 
معاون وزیر در امور برق و انرژی ضمن قدردانی از مدیران استان گفت: در تابستان 97 باوجود تمام مشکلات هیچ برنامه خاموشی برای خوزستان اعمال نشد که این امر نیز نتیجه مدیریت صحیح مسئولان اجرایی خوزستان است زیرا در اسفند سال 96 نگرانی های بسیاری درخصوص رشد مصرف برق وجود داشت اما در پایان تابستان شاهد کاهش 3.7 درصدی مصرف برق استان نسبت به سال پیش بودیم.
 
استاندار خوزستان تابستان امسال به دلیل گرمای هوا و به منظور جلوگیری از قطعی احتمالی برق و رعایت حال شهروندان ساعات کاری ادارات را از 6:30 دقیقه تا 12:30 دقیقه اعلام کرده بود.پارسال حدود هشت هزار و 400 مگاوات برق در خوزستان مصرف شد و این استان در مصرف برق پس از تهران در جایگاه دوم قرار دارد.
 
به گفته استاندار خوزستان میانگین قطعی برق خوزستان برای هر نفر هزار دقیقه در سال است در حالی که این عدد در خراسان رضوی 72 دقیقه است که این امر نشان می دهد در دهه های گذشته برای زیرساخت برق خوزستان سرمایه گذاری نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار