مدیر حوزه علمیه قزوین:
مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: خدمت در مسیر اربعین حسینی، تمرین ولایت‌ پذیری است و خادمان موکب ‌ها با در خدمت به زائران، با یکدیگر مسابقه بگذارند.
کد خبر: ۶۷۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 27 October 2018

خدمت به زائران اربعین تمرین ولایت‌ پذیری است

حجت الاسلام علی عباسی در گفتگو با تابناک قزوین اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی یک گردهمایی بزرگ با آداب و سنت ها که در آن تا 20 میلیون مسلمان در کربلا، تجمع می کنند، است و جالب این که برای این اجتماع عظیم ، صدها کیلومتر راه را پیاده می آیند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه زیارت اربعین خاص امام حسین (ع) است و در مورد هیچ امامی اعمال نمی شود، خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین بهترین صحنه و فرصت است تا چهره ای متفاوت از آنچه داعش و تکفیری ها از اسلام به تصویر کشیده اند، نشان داده شود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اربعین در متن خود پیام هایی دارد که شاید هنوز بسیاری از آنها رمز گشایی نشده اند، چرا که  یک حرکت محدود صدها ساله، امروز به یک تجمع عظیم تبدیل شده و دنیا را از عظمت خود در بهت فرو برده است.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: اربعین مانور سیاسی اقتدار شیعیان است و لرزه بر اندام استکبار جهانی و مخالفان اسلام می اندازد. البته در این مانور مواردی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن این حرکت عظیم معنوی و سیاسی اشاره و بیان کرد: دشمنان در آستانه فرا رسیدن اربعین تلاش می کنند که این حرکت بی نظیر و ماندگار را  تضعیف نکنند، لذا ما باید تا می توانیم با استفاده از  رسانه ها و شبکه های مجازی آن را تقویت کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین تاکید کرد و گفت: خدمت در مسیر اربعین حسینی، تمرین ولایت‌ پذیری است و خادمان موکب ‌ها با در خدمت به زائران، با یکدیگر مسابقه بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار