مدیرکل ورزش وجوانان کرمانشاه از راه‌اندازی گشت سلامت به منظور نظارت و بازرسی از اماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ 29 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،صابر رحیمی هدف از راه‌اندازی این گشت را ارتقاء سطح سلامت در سطوح ورزش قهرمانی و همگانی عنوان کرد و گفت: بر این اساس در تمام شهرستان‌های استان علاوه بر بازرسی‌ها‌ی نامحسوس و ویژه، گشت‌های سلامت به صورت روازنه از کلیه باشگاه‌های ورزشی استان بازدید می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این نظارت‌ها تمام اماکن ورزشی دولتی و غیردولتی را شامل می‎شود، اظهارکرد: در این نظارت‌ها، ممنوعیت توزیع و فروش مکمل های دارویی غیرمجاز، مبارزه با دوپینگ، لزوم رعایت استانداردهای ابلاغ شده و عدم ارائه خدمات خارج از چارچوب ورزشی به ورزشکاران بصورت ویژه پیگیری و درصورت تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: همچنین در این نظارت ها تاکید می‌شود که حضور مربیان واجد شرایط و مدیران باشگاه ها در هنگام فعالیت باشگاه ضروری است.

وی نظارت ها را شامل سه مرحله اعلام کرد و گفت: مرحله اول نظارت ها جنبه ارشاد و راهنمایی دارد، مرحله دوم برخورد با باشگاه های متخلف و اصلاح آنها است و مرحله سوم تلاش برای رساندن باشگاه های استان به سطح استاندارد بابرگزاری کلاس‌های آموزشی خواهد بود.

رحیمی با اشاره به اینکه در بازدید از اماکن ورزشی استان رویکرد تشویق، تنبیه، برخورد و اصلاح را خواهیم داشت، تاکید کرد: این نظارت‌ها بصورت مستمر و همیشگی انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه در پایان سال از باشگاه های برتر استان تجلیل می شود، افزود: باشگاه‌های غیرمجاز نیز طی این بازرسی‌ها شناسایی و به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

به گفته این مسئول سال گذشته 9 باشگاه غیرمجاز و متخلف در سطح استان کرمانشاه شناسایی و پلمب شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یادآورشد: برای رسیدن به جامعه ای سالم و عاری از دوپینگ و مبارزه با این پدیده شوم با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود تلاش می کنیم تا خانواده ها بتوانند با اطمینان خاطر کامل در محیط های ورزشی حضور پیدا کنند.

وی افزود: عموم ورزشکاران و مردم می توانند در صورت مشاهده تخلف در باشگاه های ورزشی استان با مراجعه به "سامانه نظارت مردمی بر باشگاه های ورزشی" به نشانی http://nezarat.ifsm.ir/ گزارش خود را اعلام کنند.

در سطح استان بیش از 500 باشگاه خصوصی فعال است که 389 باشگاه آن در شهرستان کرمانشاه قرار دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار