رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، از طرح ضربت شبانه و بازدید از یکصد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در منطقه قلات شیراز خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 31 October 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: دکتر «حمیدرضا قاسم پور» گفت: در راستای اجرای قانون اصلاح ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طرح ضربت بازدید شبانه از منطقه قلات با حضور کارشناسان بهداشت محیط انجام شد.

مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شیراز زیر ذره بین بازرسان بهداشت

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب افزود: با توجه به اینکه در این منطقه فعالیت اکثر واحدهای صنفی و رستوران ها در ساعات شب است، وضعیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشت فردی،‌ لوازم و تجهیزات، ساختمان و بهداشت مواد غذایی، در قالب هشت گروه دو نفره از بازرسان سلامت محیط مورد بررسی قرار گرفت.

مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب نیز گفت: واحد بهداشت محیط این مرکز، برای ارتقای هر چه بیشتر وضعیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و حفظ سلامت عمومی شهروندان، علاوه بر انجام بازدیدهای مستمر، در ‌طی چند ماه گذشته چندین طرح ضربت در مناطق مختلف شهر به ویژه در ساعات شب به اجرا گذاشته است.

مهندس «محمدحسین کیانفر» ادامه داد: در طرح بازدید از منطقه قلات، حدود یکصد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی مورد بازدید قرار گرفت و آموزش های لازم برای رفع نواقص بهداشتی ارائه شد.

او با اشاره به اینکه در این طرح، ۴۲ واحد صنفی اخطار غیر بحرانی گرفتند، اضافه کرد: در این میان چهار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در وضعیت بحرانی قرار داشتند که با اخطار ۴۸ ساعته توقف فعالیت، اقدامات لازم برای رفع نواقص صادر شد.

مهندس «کیانفر» با بیان اینکه تمامی بازدید ها با استفاده از دستگاه های سنجش پرتابل صورت گرفته، افزود: در این طرح ۳۷مورد سنجش دما، ‌کیفیت روغن و ‌بار میکروبی سطوح انجام و به مواردی که مغایر با استاندارد های لازم بود اخطار داده شد.

مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب یاد آور شد: در راستای کنترل مواد غذایی و مواد اولیه مصرفی، در این طرح بیش از ۱۷۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف، با تنظیم صورتجلسه ضبط و معدوم شد.

او همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را برای پیگیری به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار