به بهانه وادار ساختن حوثی ها به انجام مذاکرات صلح؛
منابع نظامی محلی اعلام کردند که اتئلاف سعودی با هدف اعمال فشار بر مبارزان حوثی جهت انجام مذاکرات صلح، هزاران نیروی نظامی این ائتلاف در نزدیکی شهر بندری «حدیده» متمرکز شده اند.
کد خبر: ۶۷۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 01 November 2018

قوای نظامی ائتلاف سعودی در نزدیکی بندر «حدیده» متمرکز شدند

به گزارش تابناک قزوین به نقل از دیلی صباح، منابع نظامی محلی در یمن اعلام کردند که اتئلاف سعودی به بهانه اعمال فشار بر مبارزان حوثی و وادار سازی آنها به نشستن بر سر میز مذاکره، هزاران نیروی نظامی این ائتلاف را در حومه شهر بندری «حدیده» متمرکز کرده اند.

این در حالی است که طی یک روز گذشته، مقامات آمریکا و بریتانیا خواستار پایان یافتن جنگ خانمان سوزی شدند که پس از سه سال و نیم، ویرانی و کشته های فراوانی برجای گذاشته است.

بنا به گفته منابع نظامی محلی، ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی حدود ۳۰ هزار نیروی نظامی خود را در حومه جنوبی  حدیده و در نزدیکی دروازه شرقی این شهر بندری مستقر کرده است.

یک منبع آگاه گفت که «افزون بر تسلیحات نوین از جمله وسائط نقلیه زرهی و تانکها، هزاران نیروی نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن که توسط ائتلاف سعودی آموزش دیده اند، به حومه شهر حدیده اعزام شدند تا برای اجرای یک عملیات بزرگ نظامی طی روزهای آینده آماده شوند».

ساکنان شهر حدیده نیز در گفتگو با خبرگزاری رویترز مدعی شدند که حوثی ها با پیش بینی وقوع یک حمله، نیروهای نظامی خود را در مرکز شهر حدیده، در بندر و در نواحی جنوبی این شهر مستقر کرده اند.

گفتنی است که ائتلاف نظامی سعودی و حوثی ها تاکنون در خصوص این تحرکات نظامی اظهارنظری نکرده اند.

شایان ذکر است که «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی خود در اندیشکده صلح، خواستار توقف درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس در یمن ظرف ۳۰ روز آینده شد. وی در این باره گفت: «تنها راه برای حل واقعی این درگیری، برقراری آتش‌بس ظرف یک ماه آینده است».

ماتیس در ادامه با تظاهر به خیرخواهی در موضوع حل و فصل بحران یمن، بار دیگر نقش آمریکایی‌ها در همدستی با ائتلاف متجاوز سعودی را کمرنگ جلوه داد و گفت: «البته ما هنوز هم به لحاظ لجستیک از ائتلاف حمایت می‌کنیم و اطلاعات مشخصی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم (!) اما، طرفین دخیل (در این جنگ) باید در راستای حصول راه‌حلی بلندمدت که به پایان درگیری منجر شود، با یکدیگر همکاری کنند!»

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز روز چهارشنبه در نشست پارلمان این کشور در اظهارات خود از ادعای مشکوک آمریکا در راستای تنش‌ زدایی در یمن حمایت کرد.

نخست وزیر انگلیس بدون اشاره به قتل عام مردم مظلوم یمن با استفاده از تسلیحات آمریکائی و انگلیسی طی سه سال و نیم گذشته ادعا کرد: «لندن از درخواست آمریکا برای تنش‌ زدایی در یمن حمایت می‌ کند!»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار