استاندار قزوین تاکید کرد:
استاندار قزوین در شورای سیاست گذاری اجلاسیه کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین گفت: کنگره شهدا مهمترین رویداد فرهنگی استان است که باید با کمک همه دستگاههای اجرایی، رسانه ها و مردم به شایستگی و باشکوه و در شان خانواده شهدا برگزار شود.
کد خبر: ۶۷۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 01 November 2018

برگزاری کنگره شهدا؛مهمترین حرکت فرهنگی استان در سال جاریبه گزارش تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی" شورای سیاست گذاری اجلاسیه کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین روز پنجشنبه در استانداری قزوین برگزار شد،اظهار داشت: ایام اسارت و اربعین حسینی را پشت سر گذاشتیم و شکوه این راهپیمایی هر انسانی را شگفت زده می کند و اگر بتوانیم بدرستی اهداف قیام حضرت را به دنیا ارایه کنیم، همه شیفته شده و راهش را ادامه می دهند.


وی افزود: باید در راه شهدا خالصانه کار کنیم زیرا همه در برابر شهدا مسئول هستند و ما که سالها مدیر بودیم و قدرت تصمیم گیری داشتیم نباید امروز شرمنده شهدا شویم.


زاهدی بیان کرد: شهادت اوج هنرمندی انسان است وقتی در هنر خلاقیت وجود دارد این ابتکار از خدا گرفته شده، مدیریت  ها و فرماندهی هنر است اما همه این هنرها با هنر شهادت قابل مقایسه نیست زیرا آخرین نفس کشیدن یک شهید با همه هنرنمایی و مدیریت های مابرابری می کند.


وی اظهارداشت: خداوند وقتی انسان را خلق کرد عاشورا را دیده وهمه فداکاری و صحنه های زیبایی که در طول تاریخ خلق می شد را آگاه بود و باید پذیرفت شهدا هم در آفرینش صحنه های زیبای خلقت نقش بی بدیلی داشتند که توانستیم با دست خالی پیروز شویم.


استاندار یادآورشد: انقلاب ما فرهنگی است و مرزی ندارد و با رهبری حضرت امام به پیروزی رسید و امروز ارزش خون شهدا ماندگار است.


وی بیان کرد: تاکید جدی داریم مهمترین حرکت فرهنگی استان برگزاری کنگره سه هزار شهید است و حرکتی مهمتر از این رویداد نداریم لذا مشارکت در این رویداد وظیفه اداری نیست بلکه یک کار دلی، انسانی و اخلاقی است و هر کس هر توانی دارد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید کمک کند.


زاهدی گفت:ما می خواهیم یک کنگره بزرگ و خوب برگزار کنیم و پول هم نداریم لذا همه باید از توان و ظرفیت خود استفاده کنند تا با کمترین هزینه بتوانیم کاری ماندگار را به منصه ظهور برسانیم.


استاندار اظهار کرد:اگر صادقانه حرکت کنیم خدا هم کمک می کند و در این راستا هیچ دستگاه نظارتی برای هزینه کردن در مسیر شهدا بازخواست نخواهد کرد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد حتی بازخواست در مقابل هزینه کردن برای شهدا خودش ارزش است و در نهایت من جوابگو هستم.


زاهدی افزود: در روستاها هم کنگره برگزار شد و مردم مشارکت کردند و امور باقیمانده هم باید بخوبی و با دقت انجام شود تا کارها شایسته شهدا باشد.


استاندار گفت: همه مسئولان ادارات و شهرداران لازم است برای فضاسازی در شهرها و روستاها همت کنند تا در روزهای باقیمانده بتوان کارهای مهمی را محقق کرد.


وی اظهارداشت: باید در میزبانی کنگره شهدا فرهنگ و منش مردم خوب قزوین منعکس شده و در کنار آن چاپ کتب و آثار شهدا هم پیگیری شود.


زاهدی بیان کرد: لازم است دبیرخانه از هنر افرادی که ایده خاصی دارند استفاده کند و رسانه های استان هم به عنوان بازوی توانای کنگره در اطلاع رسانی و تولید محتوا مشارکت جدی داشته باشند.


وی گفت:رسانه های مکتوب، مجازی و صدا و سیما با تهیه خبر، مصاحبه، مقاله، گزارش، مستند در خصوص کنگره همکاری بیشتری داشته باشند که در این میان همه دستگاهها باید کمک کنند و پای کار باشند تا کمترین کار برای شهدا را شایسته برگزار کنیم تا شرمنده نباشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار