امام جمعه بافق؛
امام جمعه بافق با اشاره به حرکت بزرگ اربعین گفت: حرکت اربعین حسینی و این وحدت و هماهنگی مسلمانان جرقه‌ای برای رسیدن به قدس در آینده است.
کد خبر: ۶۷۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 03 November 2018

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق با گرامیداشت اربعین حسینی به تحلیل ابعاد سیاسی و مذهبی حرکت بزرگ پیاده روی اربعین پرداخت و گفت: به برکت امام حسین (ع) اربعین حسینی امسال هم با حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر از ۴۰ کشور مسلمان با عزت برگزار شد.

امام جمعه بافق با تشریح دستاورد‌های این حرکت بزرگ مذهبی افزود: وحدت مسلمانان، وفاق و همدلی و امنیت کامل زائران از مهمترین دستاورد‌های این حرکت است که در فضایی صمیمی انجام شد.

حجت الاسلام سلیمانی بیان کرد: حرکت اربعین حسینی و این وحدت و هماهنگی مسلمانان جرقه‌ای برای رسیدن به قدس در آینده است.

وی به امنیت کامل مسیر پیاده روی اربعین اشاره و بیان داشت: دشمنان اسلام به ویژه آل سعود و یهود با برنامه ریزی‌های مختلف سعی داشتند به این حرکت مسلمانان صدمه بزنند که با هوشیاری همه‌ی نیرو‌های امنیتی و مسئولان دو کشور این توطئه‌ها خنثی شد.

امام جمعه بافق همچنین بابیان وقایع و رویداد‌های یوم الله ۱۳ آبان افزود: روز ۱۳ آبان مانور عظیم سیاسی در عرصه بین اللملی است و همگان باید با حضور در این راهپیمایی وحدت و همدلی را خود را به رخ جهانیان بکشانیم.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه امروز کشوردرمقطع حساسی قرارگرفته اظهارداشت: آمریکا و ایادی دست نشانده اش در آستانه این روز برنامه‌هایی برای فشار به مردم و ایجاد اختلاف در نظام تدارک دیده اند که باید با وحدت وهمدلی مردم این توطئه‌ها نیز خنثی شود.

امام جمعه بافق به بیان برخی از اقدامات آمریکا در این راستا پرداخت و گفت: جلوگیری از فروش نفت ایران، ائتلاف کشور‌های عربی، معرفی ایران به عنوان کشوری خطرناک در منطقه برای اعراب و اتحاد کشور‌های عربی در سایه آل سعود برای ضربه به ایران از مهترین اقداماتی است که آمریکا قصد دارد از روز ۱۳ آبان اجرا کند.

وی بیان کرد: سلطنت طلب‌ها و معاندین با حمایت کشور‌های استکباری و آل سعود قصد دارند با تحریک مردم برای اغتشاش در جامعه کشور را در مقابل آمریکا تسلیم کنند.

حجت الاسلام سلیمانی همچنین با بیان منویات مقام معظم رهبری برای مقابله با تهدیدات آمریکا به پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور با وجود فشار‌ها اشاره کرد و افزود:امروز اقتدار نظامی و علمی کشور در اوج است و با تکیه بر توان دفاعی و موقعیت استراتژیک می‌توان در برابر دشمن ایستاد.

وی خاطر نشان کرد: با داشتن تنگه هرمز، خلیج فارس به راحتی می‌توان جلوی عرضه نفت را گرفت و دشمن بداند که ایران در جایگاه بالایی در این راستا قرار گرفته است.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: با وحدت و انسجام همه‌ی اقشار و سران سه قوه و مسئولان در پرتو وحدت ملی می‌توانیم از این تنگنا‌ها عبور کنیم و همچنان به عنوان کشوری الگو در منطقه بدرخشیم و به پیشرفت هایمان ادامه دهیم.

بررسی دیدگاه اسلام در زمینه خانواده و احترام متقابل فرزندان و والدین در خانواده‌ها از دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق به تشریح آن پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار