مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خبر داد:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از اجرای طرح ملی «سواد رسانه ای مجازیار» در استان خبر داد و گفت: مجازیار یک دوره آموزشی جامع برای صیانت از خانواده ها در فضای مجازی است.
کد خبر: ۶۷۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 04 November 2018

اجرای طرح ملی «سواد رسانه ای مجازیار» در قزوین

به گزارش تابناک قزوین،«مریم بیدخام» بیان کرد: در چارچوب اجرای این طرح در استان قزوین، بیش از 20 هزار نفر از شهروندان با اولویت کارمندان دولت و خانواده آنها، سازمان های مردم نهاد زیرپوشش قرار خواهند گرفت .

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: سواد رسانه ای، مهارتی است که لازم است عموم شهروندان در کنار استفاده از رسانه ها به عنوان یک رسانه تعاملی به آن مجهز شوند؛ با توجه به فاصله اطلاعاتی و مهارتی بین نوجوانان و جوانان با والدین از یکسو وتنوع و تخصصی شدن رسانه های جدید، لزوم ارتقای مهارت های سواد رسانه ای ضروری است .

 وی عنوان کرد: در حال حاضر از سواد رسانه ای، به عنوان سواد جدید یاد می شود و با افزایش سطح دسترسی به فضای مجازی، آسیب های اجتماعی نوپدید در جامعه بروز کرده است که میزان سواد رسانه ای کاربران، در کاهش این نوع آسیب ها موثر است .

 بیدخام اعلام کرد: هدف استفاده از این نرم افزار افزایش آگاهی مخاطبان استان نسبت به تأثیر رسانه ها برای برخورد فعالانه و هوشمندانه با رسانه ها، آموزش مهارت های مرتبط با تجزیه و تحلیل پیام های رسانه ‌ای و ارزیابی محتوایی آنها است.

 وی توضیح داد: توانمند سازی آحاد جامعه به خصوص خانواده ها در مقابل تهدیدها و خطرات جانبی فناوری جدید ضروری به نظر می رسد و در واقع می توان گفت افزایش سواد رسانه ای مخاطبان به یک ضرورت در سیاستگذاری های فرهنگی تبدیل شده است و در همین راستا نرم افزاری تحت عنوان «مجازیار» طراحی شده است.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: نرم افزار تلفنی همراه مجازیار فرصتی است که با کمک آن می توان برای شناخت دنیای مجازی از آن استفاده کرد و در این نرم افزار مخاطب در فضایی پویا، جذاب و متنوع می تواند از طریق ویدیو، پادکست، عکس نوشت و غیره آموزش های لازم و مورد نیاز را دریافت کند.

 وی خاطر نشان کرد: این طرح توسط دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور در استان انجام می شود.

 گفتنی است، اپلیکیشن مجازیار یک دوره آموزشی جامع برای صیانت از خانواده ها در فضای مجازی است که  توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور در  سراسر کشور در حال اجرا است و دسترسی به این نرم افزار از طریق سایت www.majazyar.ir و یا دانلود اپلیکیشن امکان پذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار