مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به اینکه پیک بار تابستان از ۱۵ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۵ شهریورماه ادامه پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: امسال ۱۹ شهریورماه پیک مصرف برق تابستان به پایان رسید و با توجه به اینکه در حال حاضر با مازاد تولید مواجه هستیم، امکان صادرات ۲ هزار مگاوات برق به کشور‌های همجوار مانند عراق، پاکستان و افغانستان وجود دارد.
کد خبر: ۶۷۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 05 November 2018
محمدمهدی شهیدی با اشاره به وجود ۵ نیروگاه خورشیدی در استان همدان گفت: یک نیروگاه خورشیدی در کبودراهنگ تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، شهیدی با بیان اینکه فروش انرژی در ۶ ماهه سال ۹۶، یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۹۵۳ مگاوات ساعت بوده است، افزود: این رقم در ۶ ماهه امسال یک میلیون و ۶۸۷ هزار و ۶۷۳ مگاوات ساعت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد مصرف انرژی داشته‌ایم.

وی با اشاره به میزان انرژی تحویلی عنوان کرد: در ۶ ماهه سال ۹۶ انرژی تحویلی از پست‌های فوق توزیع ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۲۸۷ مگاوات ساعت بوده که با اقدامات انجام شده در راستای کاهش تلفات این مقدار در ۶ ماهه امسال به ۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۴۲۲ مگاوات ساعت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۹۵ درصد کاهش دارد.

شهیدی با اشاره به مصرف انرژی برق در تعرفه‌های مختلف بیان کرد: مصرف انرژی برق در استان همدان ۳۲.۲۹ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۷۲ درصد در بخش صنعتی، ۴۰.۳۳ درصد در بخش کشاورزی، ۱۰.۹۶ درصد عمومی و ۵.۷۰ درصد در سایر بخش‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان اظهار کرد: طی سالجاری در استان همدان پیک شب ۹۷.۵.۶ با ۶۸۷ مگاوات و پیک کشور نیز ۹۷.۵.۷ با ۵۶.۹۳۲ مگاوات رقم خورد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای عبور از پیک بار سال ۹۸ عنوان کرد: در این راستا افزایش ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تا ۵۲۲۳ مگاوات، ۵۹۸ مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر، ۴۳۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی، ۱۰۲ مگاوات نیروگاه بادی، ۱۴.۴ مگاوات نیروگاه زیست توده، ۳۲.۶ مگاوات نیرگاه برق‌آبی کوچک، ۱۱.۴ مگاوات بازیافت حرارتی و ۱۵۰ مگاوات نیروگاه‌های برق‌آبی با پیش‌بینی هزینه‌ای معادل ۱۰۱،۱۰۸ میلیارد ریال برنامه‌ریزی شده است.

برنامه‎‌های مدیریت مصرف انرژی برای سال ۹۸

شهیدی با اشاره به برنامه‌های مدیریت مصرف انرژی برای سال ۹۸ تصریح کرد: تغییر ساعت کلیه ادارات در کل کشور، استفاده از مولد‌های خودتأمینی، تعویض لامپ برای استان‌های گرمسیر، سرویس کولر‌های آبی، همکاری ایستگاه‌های CNG برای مدیریت مصرف برق، استفاده از تجهیزات نوین و محدود کردن ساعات کار شهرک‌های صنعتی با عقد تفاهم‌نامه با کشاورزان از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۵ نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری رسیده و یک نیروگاه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: در استان همدان برای ۷۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی پروانه تأسیس صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۵ نیروگاه خورشیدی در استان همدان وجود دارد، گفت: این نیروگاه‌ها شامل نیروگاه شهدا در همدان، نیروگاه باباطاهر در ابراهیم‌آباد فامنین، نیروگاه بوعلی‌سینا در قهاوند، نیروگاه امیرکبیر در حسین‌آباد و نیروگاه خلیج فارس در مزرعه احیایی است و یک نیروگاه خورشیدی نیز در کبودراهنگ تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان ضمن اشاره به وضعیت نرخ ارز و شرایط اقتصادی موجود کشور یادآور شد: سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های خورشیدی خانگی مستلزم سرمایه‌گذاری متقاضیان در این امر است.

وی با بیان اینکه قرارداد‌های نیروگاه‌های خورشیدی به ظرفیت انشعاب در سال ۹۶ به تعداد چهار نیروگاه به ظرفیت ۷۵ کیلووات شامل یک نیروگاه در تویسرکان و ۳ نیروگاه در فامنین وجود دارد، تصریح کرد: در سال ۹۷ نیز پنج نیروگاه ۵ کیلوواتی در فامنین در مدار تولید انرژی خورشیدی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار