تابناک از نشست شورای ترافیک کهگیلویه گزارش می دهد؛
ظهر امروز یکشنبه 13 آبان ماه سال جاری، جلسه شورای ترافیک شهرستان کهگیلویه بدون از حضور فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد، جلسه ای که دو ساعت و نیم به طول انجامید و هر چند در ابتدا حاشیه ای نداشت اما در ساعات پایانی بسیار طولانی و پر حاشیه شد.
کد خبر: ۶۷۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳ 05 November 2018
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، ظهر امروز یکشنبه 13 آبان ماه سال جاری، جلسه شورای ترافیک شهرستان کهگیلویه بدون از حضور فرماندار و با حضور معاون فرماندار، شهردار دهدشت، رییس شورای اسلامی، روسای ادارات راه و شهرسازی، حمل و نقل راهداری، تاکسیرانی و نیز با حضور رییس پلیس راه دهدشت و رییس راهور شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت و با حضور همیشگی خبرنگاران و فعالان رسانه ای کهگیلویه برگزار شد، جلسه ای که دو ساعت و نیم به طول انجامید و هر چند در ابتدا حاشیه ای نداشت اما در ساعات پایانی بسیار طولانی و پر حاشیه شد.
 
گنجی

در ابتدای جلسه معاون فرماندار کهگیلویه گریزی به مصوبات جلسه قبل زد و با اشاره به اینکه موارد زیادی از این مصوبات اجرایی شد، عنوان کرد: مصوبات قبلی شورای ترافیک شهرستان در شورای ترافیک استان مطرح  شد و بسیاری از آنها نیز مصوب شد.
ابراهیم خنجری ابراز داشت: بحث هوشمند سازی معابر شهری در شورای ترافیک استان مطرح و در آن جلسه نیز مصوب شد، با توجه به اینکه این مبحث در سایر شهرستان های استان در حال اجرا شدن است نیاز است که در بحث اقدامات عمرانی شهرستان بخشی از بودجه به مبحث هوشمند سازی تخصیص داده شود.
وی افزود: چنانچه معابر شهری دهدشت، هوشمند سازی شوند خدمت بزرگی به شهروندان خواهد شد و همگان از آن سود خواهند برد.
خنجری بیان داشت: در حوزه درون شهری و برون شهری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و نهادها و دستگاه های مربوطه تعامل بسیار خوبی با هم دارند، در تعامل بین پلیس راهور و شهرداری بعضی مواقع ایراداتی وجود دارد که این ایرادات باید برطرف شوند.
وی افزود: شهرداری دهدشت به تنهایی قادر به حل همه مشکلات نیست و انتظار داریم شهرداری و راهور شهرستان همگام با هم در بحث مشکلات همکاری کنند.
معاون فرماندار کهگیلویه در پایان صحبت های خود عنوان کرد: بسیاری از شهروندان نسبت به تاکسی های مسیر کمربندی صداو سیما معترض هستند و گلایه مندند که مسافرین در این خط به خوبی پوشش داده نمی شوند و حتی تاکسی ها تا پایان مسیر در انتهای کمربندی صداوسیما به درستی به مسافران خدمات نمی دهند، نیاز است واحد تاکسیرانی در این مورد تذکرات لازم را بدهد.
 
گنجی

در ادامه شهردار دهدشت در پاسخ به گزارشات مردمی اظهار داشت: با توجه به تذکرات و گزارش های داده شده مبنی بر ایجاد مزاحمت برخی از ایستگاهای تاکسی برای شهروندان و درخواست تغییر این ایستگاه ها، چنانچه مکان این ایستگاه ها تغییر کند و از مرکز شهر فاصله بگیرند، مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد می کنند و مسافر قادر نیست به صورت پیاده این میزان فاصله را طی کند تا به ایستگاه برسد.
وی افزود: در خصوص مبحث فرهنگ سازی برای رانندگان تاکسی، دستورات و تذکرات لازم داده شده است و به حد کافی توسط واحد تاکسیرانی توجیه شدند.
اسفندیار برخه با اشاره به مبحث هوشمند سازی معابر عنوان کرد: برای نصب دوربین های مدار بسته و به عبارتی هوشمند سازی معابر، هزینه ای معادل 30 میلیارد ریال نیاز است تا بتوانیم تجهیزات لازم را خریداری کنیم و چنانچه این مورد انجام شد و بودجه های لازم نیز تآمین شد، مکان های مورد نظر و عملیات نصب دوربین ها باید انجام شود که این کار به تنهایی از عهده شهرداری دهدشت خارج است و نیاز به همکاری نهاد های نظامی و انتظامی است.
وی در خصوص ایجاد مزاحمت فروشنده های دوره گرد بیان داشت: ساماندهی و کنترل فروشندگان دوره گرد و مزاحمت هایی که ایجاد می کنند به تنهایی از عهده شهرداری دهدشت خارج است.
وی ادامه داد: در ورودی های شهر مکان هایی برای این افراد تعیین کردیم که در آنجا مستقر شوند و حدودآ تا ساعت 10 شب به هیچ خودرویی اجازه فروش در سطح شهر را نمی دهیم، اما برای کنترل بیشتر نیازمند همکاری نیروی انتظامی و راهور در این زمینه هستیم.
برخه اظهار داشت: افتتاح و راه اندازی تاکسی بی سیم بانوان در شورای ترافیک استان مصوب شد و قرار است که در آینده نزدیک تاکسی بی سیم بانوان در شهر دهدشت راه اندازی شود.
 
گنجی

رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت اظهار داشت: مسیر انتقال سنگ از سمغان به پتروشیمی دهدشت جوابگوی این میزان حمل بار نیست و خسارات زیادی به زیر ساخت ها وارد می کند، نیاز است که در این مسیر به فواصل مختلف سرعت گیر نصب شود.
محمد حسین جمشیدی ابراز داشت: ماهیانه برای پلیس راهور شهرستان مبلغ 70 میلیون ریال هزینه می کنیم انتظار داریم در برخورد با فروشنده های دوره گرد ما همکاری لازم را داشته باشد، رئیس راهور شهرستان به جای اینکه به اقدامات خوب و تآثیرگذار شهرداری و شورا اشاره کند تنها به نقاط ضعف ما اشاره می کند و برخی از رسانه ها و سایت ها هم به همین موارد اشاره می کنند، این کار خوبی نیست!
وی افزود: نوع مدیریت برخی ادارات از جمله صنعت و معدن در بحث ساماندهی میوه فروشان دوره گرد اصولی نیست و این فروشندگان به صورت قارچ گونه در سطح شهر رشد می کنند.
وی ادامه داد: در بحث اختلاف قیمت ها میان فروشندگان دوره گرد و بازار تفاوت زیادی وجود دارد و همین اختلاف بسیار بالای قیمت ها باعث شده است که من هم خودم چندین سری از همین فروشندگان دوره گرد خرید کنم، تکلیف اداره صنعت و معدن هر چه زودتر باید مشخص شود.
 
گنجی

در ادامه رئیس پلیس راه دهدشت اظهار داشت: شورای ترافیک باید قانونمند باشد وقتی تمامی طرح ها و مصوباتش اجرایی نمیشود پس چنین جلساتی بی فایده است!
وی افزود: در حوزه برون شهری هیچ کاری صورت نگرفته است، تمامی مشکلات ما در ورودی های شهر دهدشت است، چون اصلآ وضعیت مناسبی ندارند.
سرهنگ عابدی ابراز داشت: در خروجی شهر از سمت میدان شهید ضیایی آمار تصادفات بسیار بالاست، الان مدت 2 الی 3 سال است که این خروجی اصلآ روشنایی ندارد و به صورت میانگین شبانه روز 2 الی 3 تصادف در این محور رخ میدهد و در این میان هیچ کسی نیز مسئول نیست؟!!
وی ادامه داد: در خروجی شهر دهدشت به سمت جاده طولیان نیز وضعیت بسیار تآسفبار است و آمار فوتی زیادی در این مسیر به وقوع می پیوندد به طوری که در تازه ترین مورد آن همین چند روز اخیر باز هم مورد فوتی داشتیم، در این مسیر پرتگاه های زیادی وجود دارد و هیچگونه علایم اصولی وجود ندارد، آمار تصادفات نیز خیلی بالا است و همین خود بزرگترین معضل است.
عابدی عنوان کرد: خروجی شهر به سمت روستای سرپری با مشکلات زیادی مواجه است و وسایل نقلیه به صورت عبور ممنوع در مسیر تردد می کنند که بسیار خطرناک است.
وی افزود: در ورودی ها و خروجی های شهر روزانه آمار تصادفات بسیار زیادی صورت می گیرد که چنین معضلاتی قابل بیان نیست! تا چه موقع باید چنین معضلاتی را در شورای ترافیک مطرح کنیم و هیچ گونه جواب درستی نگیریم؟!!!
عابدی در پایان صحبت های خود گفت: جان شهروندان برای ما خیلی با ارزش است و نباید به این راحتی از کنار آن عبور کنیم.
 
گنجی

در ادامه رئیس راهور شهرستان کهگیلویه با گلایه و طعنه نسبت به عملکرد سیاسی نمایندگان مردم اظهار داشت: ما وامدار اخلاقی مردم هستیم و باید به وعده هایی که به مردم دادیم عمل کنیم، دوستانی که وامدار مردم هستند و از مردم رای گرفتند الان وارد میدان شوند و جوابگوی مردم باشند.
وی افزود: من خواسته ای ندارم و خواسته هایی که مطرح میکنم همه خواسته های مردم است، وقتی شمایی که آرای مردم را گرفتید جوابگوی ما مسولان نیستید دیگر باید چه انتظاری از مردم داشته باشیم.
شهباز پورنگ ابراز داشت: در جلسه قبل بعضی از انتقادات مردم را مطرح کردم اما دوستان شهرداری و شورای شهر به خود گرفتند و بخاطر همین انتقادات هزینه مکان استیجاری راهور در پارک میدان مرکزی را پرداخت نکردند تا کار به دادگاه کشیده شد؟
وی افزود: در خصوص مشکلات چندین بار با شهردار تماس گرفتم اما جوابی نداد؟
پورنگ بیان داشت: جلوگیری از سد معبر و رفع سد معبر وظیفه راهور نیست، شهرداری مشکلات خود را به گردن بقیه نیندازد؟ ندارم ندارم شهردار برای ما دردی دوا نمی کند باید با سعه صدر مشکلات حل شوند.
وی ادامه داد: بیکاری در شهر دهدشت بیداد میکند و فروشندگان دوره گرد تعدادشان روز به روز بیشتر میشود اینکه وظیفه راهور نیست جوابگوی مردم باشد، وظیفه راهور نظارتی است.
پورنگ در ادامه صحبت های خود مبلمان شهری و زیر ساخت های درون شهری را به طور کامل زیر سوال برد و افزود: در بسیاری از تصادفات جرحی که منتهی به خسارت می شود ولله قسم خدا را گواه میگیرم که شهرداری مقصر اصلی است و دلیل بیشتر تصادفات بخاطر وضعیت بسیار بد زیر ساخت ها و مبلمان شهری است.
رئیس راهور شهرستان با اشاره به اینکه شاید این آخرین جلسه ای باشد که من در آن شرکت می کنم عنوان کرد: چراغ های درون شهری دیگر پوسیده است، معابر و خیابانها تاریک است و هیچ مسئولی به چنین مواردی اهمیت نمی دهد!
پورنگ در حالی که با شدت عصبانیت صحبت می کرد در پایان صحبت های خود گفت: از این به بعد من با قلم با شما صحبت میکنم، از قلم راهنمایی و رانندگی بترسید، اگر از این به بعد اقدامی صورت نگیرد با قلم با همه شما برخورد می کنم.
بعد از صحبت های کنایه آمیز و بسیار تند و  همراه با اعتراض رییس راهور شهرستان، معاون فرماندار کهگیلویه در پاسخ به صحبت های ایشان اظهار داشت: پیش کشیدن مسائل سیاسی و چهره های سیاسی و نیز توهین به افراد حاضر در جلسه اصلآ روا نیست، نمی پذیرم در این جلسه کسی را تهدید بکنید!!!
ابراهیم خنجری ادامه داد: غیر منصفانه است که بخواهید بخاطر لباس نظامی که بر تن دارید و بخاطر مقام نظامی که دارید بخواهید کسی را تهدید بکنید.
وی افزود: گفتمان رییس راهور در این جلسه اصلآ در شآن جلسه و افراد حاضر در جلسه نیست!
 
گنجی

بعد از صحبت های تند و گلایه آمیز رییس راهور شهرستان و اعتراض به حوزه کاری شهرداری، رئیس شورای اسلامی شهر دهدشت در پاسخ به صحبت های وی اظهار داشت: در شورای پنجم شعار ما پاسخگویی به مردم است و بحمدلله تا به امروز پاسخگوترین شورا بوده و هستیم.
وی افزود: در یکسال گذشته از طریق ماده 23 (جرایم رانندگی) تنها مبلغ 200 میلیون ریال به شهرداری دهدشت کمک شده است.
محمد حسین جمشیدی ابراز داشت: در مورد وضعیت نامطلوب ورودی های شهر دهدشت، این نکته را یادآور شوم که بیشترین اقدامات در ورودی دهدشت به سوق انجام گرفته شد و در طول سال جاری بودجه شهرداری از این میزان بیشتر قادر نیست کاری انجام دهد، در حال حاضر پیمانکار در ورودی سمغان فعال است و امیدواریم که در سال دوم شهرداری بتواند ورودی سمغان را نیز تکمیل کند.
وی ادامه داد: در حدود 36 کیلومتر در سطح شهر خط کشی کردیم و در این زمینه مبلغ 800 میلیون ریال نیز هزینه کردیم اگر رییس راهور نسبت به آن ایراداتی دارد باید همان زمانی که در حال انجام خط کشی بودیم ایرادت خود را بیان می نمود حتی و مانع از انجام کار می شد، اکنون بعد از گذشت 5 ماه و صرف این میزان هزینه دیگر انصاف نیست نسبت به آن اعتراضی داشته باشد؟!
جمشیدی نیز به موضوع جایگاه راهور در پارک میدان مرکزی شهر بیان داشت: از سال 94 تاکنون شهرداری دهدشت برای اجاره مکان مورد نظر در پارک میدان شهر دهدشت ماهیانه مبلغ 25 میلیون ریال اجاره پرداخت می کرد اما از آن جایی که نسبت به پول بیت المال باید پاسخگو باشیم و چون چنین روندی اجحاف در حق شهرداری دهدشت است، دیگر اجازه پرداخت اجاره آن را ندادیم و شهرداری دیگر نمی تواند اجاره چنین مکانی را بدهد!

عکس و گزارش : سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار