علیم یارمحمدی نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با الف با اشاره به سوالش از بیژن زنگنه وزیر نفت که بعدازظهر فردا در کمیسیون انرژی مجلس مطرح می شود، گفت: اخیرا اعلام شده که در استان سیستان و بلوچستان بنزین سهمیه بندی شده و در مجموع هر ماه ۲۰۰ لیتر بنزین به خودروها می دهند.

وی با بیان اینکه این مقدار سهمیه برای مردم بومی کم است، گفت: فاصله روستاهای استان سیستان حداقل ۵۰ کیلومتر و فاصله‌ی شهرهای منطقه‌ی بلوچستان حداقل ۱۵۰کیلومتر است و مردم برای گرفتن خدمات دولتی ناچارند درماه حداقل ۲ الی ۳ بار به مرکز استان بیایند چون نیازهایشان در شهرستان‌های خودشان برطرف نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه مراکز دانشگاهی و درمانی خوب در مرکز استان است، افزود: فاصله‌ی جنوبی‌ترین شهرمان یا روستایمان با مرکز استان حداقل رفت و برگشت حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر تا هزار و ۸۰۰ کیلومتر است و اگر فردی بخواهد از این مناطق به مرکز استان بیاید، باید این مقدار مسیر را طی کند.

یارمحمدی تاکید کرد: در همین راستا دانشجویان و فرهنگی های ما برای دوره های تکمیلی شان باید به مرکز استان تردد کنند.

وی گفت: هم سهمیه بندی سوخت موجب شده که این رفت و آمد حتی با وسیله های عمومی هم محدود بشود و ساعتی در طول روز اتوبوس یا مینی بوس یا وسیله ی دیگه ای تردد نمی کند لذا از لحاظ سوخت در تنگنا و سختی هستند.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه برخی از مردم استان شغل خاصی ندارند، تصریح کرد: اتوبسرانی، تاکسیرانی و خدمات شهری محدود است. تعدادی خودرو با سوخت معمولی که در سطح شهر هستند، برای جابجایی مردم نمی توانند خدمات کافی ارائه دهند.

یارمحمدی همچنین به موضوع قاچاق سوخت در استان اشاره کرد و افزود: باید جلوی قاچاق گرفته شود اما هنوز هم نتوانستند این مسئله را کنترل کنند.