استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: توسعه یک جامعه در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات بدون توجه به مهارت و آموزش های کوتاه مدت در این زمینه ممکن نیست.
کد خبر: ۶۷۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 05 November 2018

توسعه جامعه بدون توجه به مهارت آموزی ممکن نیستبه گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در شورای مهارت استان که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: امروزه تمامی کشورهای پیشرفته جهان به اهمیت و جایگاه آموزش های کوتاه مدت برای دست یابی به توسعه پی برده اند آنچنان که کشور آلمان بعد از جنگ به آموزش های مهارت محور توجه کرد.


وی افزود: در کشور ایران نیز باید آموزش های کوتاه مدت مهارت به صورت جدی و پیوسته مورد توجه قرار گیرد چون همواره بخشی از نیروها از چرخه فعالیت خارج شده و باید نیروهای جدید آموزش دیده جایگزین شوند.


زاهدی با اشاره به طرح جامع مهارت در استان،اضافه کرد: باید در این طرح به آمایش سرزمین، نیازهای بازار کار و استعدادهای موجود در هر منطقه توجه کرده و از نوشتن نسخه ای واحد برای همه مناطق خودداری شود.


استاندار گفت: در تعریف عناوین آموزشی فنی و حرفه ای نیز باید به مشاغل جدید توجه کرد چون بسیاری از مشاغل یک جامعه با تحولات اجتماعی از گردونه اعتبار خارج می شوند.


وی با اشاره به توسعه آموزش های مشاغل خانگی در استان افزود: باید اداره فنی و حرفه ای استان روی مشاغلی سرمایه گذاری کند که در آینده ای نزدیک به حرفه و شغل تبدیل شده و تهدیدی برای سایر مشاغل جامعه محسوب نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار