مدیر مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی کشاورزی قزوین خبر داد:
مدیر مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی کشاورزی قزوین گفت: برای نخستین بار با بهره گیری از انرژی های نو (خورشیدی) اجرای روش آبیاری نوین در اراضی الگویی کشاورزی استان انجام شد.
کد خبر: ۶۷۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 05 November 2018

انرژی نو برای اولین بار در خدمت کشاورزی قزوینمهرزاد محصص مستشاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار  تابناک قزوین اظهار کرد: در این طرح برای آبیاری سه هکتار مزرعه الگویی از روش نوین با کمک انرژی خورشیدی بهره گرفته شده است.


وی بیان کرد: در این طرح از پنل های انرژی خورشیدی برای پمپاژ آب به منظور هدایت به مزرعه استفاده شده است.


مدیر مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی کشاورزی قزوین یادآور شد: برای اجرای این طرح بیش از سه میلیارد ریال از منابع دولتی اعتبار صرف شده است.


این مسئول با اشاره به راه اندازی سایت 35 کیلوواتی انرژی خورشیدی در یکی از مراکز خدمات جهاد کشاورزی قزوین (اقبالیه)،اظهار داشت: علاوه بر استفاده از منابع تولیدی این نیروگاه کوچک برای کمک به اجرای روش های نوین آبیاری در مزرعه الگویی یاد شده، در این مکان به بهره برداران کشاورزی آموزش های لازم در حوزه کارآفرینی و استفاده از انرژی های نو ارائه می شود.


محصص مستشاری با بیان اینکه استفاده از انرژی های نو در بخش کشاورزی باید به یک رویه و فرهنگ تبدیل شود که با آن در کشور و استان قزوین فاصله زیادی داریم، افزود: دولت باید با سیاست های تشویقی خود به ترویج این موضوع کمک کند.


وی بیان کرد: با استفاده از انرژی های نو می توان حتی در بیابان ها نیز به ایجاد مزرعه و فعالیت های کشت و صنعت پرداخت که این مهم مورد استفاده خیلی از کشورها از جمله چین است که با توجه به وسعت مناطق بیابانی کشور، ما نیز باید در این خصوص اقدام کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار