طی 6ماه نخست سال جاری در قزوین صورت گرفت؛
طی 6ماه نخست سال جاری در قزوین بیش از یک میلیاردتومان کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان قزوینی پرداخت شد.
کد خبر: ۶۷۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 06 November 2018

پرداخت بیش از یک میلیاردتومان کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان

محمد صیادی، در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک قزوین با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد و 406 میلیون تومان در شش ماهه نخست سال‌ جاری برای کمک هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: 513 نفر از نوعروسان تحت حمایت با دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه راهی خانه بخت شده‌اند. 

وی افزود: مشارکت خیران قزوینی در قالب طرح کوثر در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 104 درصد افزایش داشته است.

این مسئول اعلام کرد: نیکوکاران قزوینی بیش از 363 میلیون تومان در شش ماهه نخست امسال در قالب طرح کوثر به جهیزیه نوعروسان تحت حمایت کمک کردند تا آنها با آسودگی خاطر زندگی مشترک‌شان را آغاز کنند. 

به گفته صیادی، 16 درصد از صدقه مردم استان قزوین بر اساس تسهیم حوزه مشارکت‌های مردمی برای تأمین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت تخصیص می‌یابد،

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: مشارکت هر چه بیشتر خیران در طرح کوثر موجب می‌شود تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن لوازم ضروری زندگی مشترک نوعروسان تحت حمایت را تأمین کنیم. 

111 نوعروس پشت نوبت دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه


وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 111 نوعروس پشت نوبت دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه قرار دارند، گفت: از خیران و نیکوکاران خواستاریم تا با کمک‌های خود کمیته امداد استان قزوین را در فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آسان نوعروسان تحت حمایت بیش از پیش یاری کنند. 

صیادی عنوان کرد: ترویج ازدواج آسان، فراهم ساختن زمینه‌های ازدواج و استحکام بنیان خانوار تحت حمایت جزو اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که با کمک‌‌های خیران و نیکوکارن درصدد دستیابی به این مهم هستیم.

وی بیان کرد: کمیته‌ امداد استان قزوین با ارائه‌ خدمات حمایتی مختلف به نوعروسان تحت حمایت تلاش دارد تا علاوه بر تسهیل در امر ازدواج، گرمابخش کانون خانوار آنها نیز باشد. 

این مسئول اذعان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه ترویج سنت حسنه الهی و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان در دستور کار کمیته امداد استان قزوین قرار دارد.

وی افزود: راهکارهای بسیاری را به منظور برپایی زندگی ساده، موفق و پایدار برای نوعروسان و فرزندان ذکور خانوار تحت حمایت این نهاد در نظر گرفته‌ایم که تا کنون این امر نتایج مناسبی را به همراه داشته است. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین تاکید کرد: طرح کوثر به منظور تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت اجرا می‌شود که خیران با مشارکت هر چه بیشتر در این طرح می‌توانند یاریگر کمیته امداد در دستگیری از مددجویان باشند.

وی در پایان گفت: بسیاری از نوعروسان نیازمند با تکمیل چند قلم از وسایل ضروری زندگی، می‌توانند راهی خانه بخت شوند که امید است نیکوکاران همچون سنوات گذشته یاری‌رسان آنها باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار