گفت و گوی صمیمی با سعید حیدری(داور بازی فینال تور جهانی والیبال ساحلی)؛
تابناک / یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی بین المللی ساحلی کشور با عنوان "تور جهانی تک ستاره والیبال ساحلی"به میزبانی این منطقه برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 07 November 2018

تابناک / یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی بین المللی ساحلی کشور با عنوان "تور جهانی تک ستاره والیبال ساحلی"به میزبانی این منطقه برگزار شد.

این مسابقات بین المللی با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، فدراسیون والیبال، هیات والیبال استان گیلان و اداره کل ورزش و جوانان استان با حضور 26 تیم از 11 کشور در روزهای 23 تا 27 مهر ماه سال جاری در مجموعه ورزش های ساحلی زنده یاد سیروس قایقران منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

براین اساس کشورهای ایران با 10 تیم، قزاقستان با 4 تیم، عمان، اسلوونی و تایلند هر کدام با دو تیم، چک، ایتالیا، نروژ، لهستان، روسیه و سوئد هر کدام با یک تیم در این مسابقات که بر اساس تقویم رسمی فدراسیون جهانی همه ساله برگزار می شود، حضور یافتند.

 

حضور در تیم داوری بازی فینال تور جهانی والیبال ساحلی انزلی آن هم در اولین سال شروع رسمی داوری بهانه ای شد تا با یک‌ جوان خوش آتیه و آینده دار گفت و گویی داشته باشیم که توجه شما را به آن جلب میکنیم.

 

"سلام، لطفا خودتون رو معرفی کنید:"

به نام خدا
سعید حیدری هستم متولد ۲۶ بهمن ۱۳۷۰، اهل لنگرود، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه گیلان، مربی و داور رسمی فدراسیون والیبال، و دبیر هیات والیبال لنگرود.

 

 

"از چه زمانی فعالیت ورزشی خودتون رو شروع کردید:"

من ابتدا به صورت آماتور در رشته های فوتسال و والیبال اون هم از دوران کودکی فعالیت میکردم که بیشتر جنبه اوقات فراغت و تفریحی برای من داشت، اما به مرور زمان و با افزایش علاقه به رشته والیبال بیشتر در این حوزه ورود کردم که در نهایت موفق به کسب مدرک مربیگری و داوری این رشته شدم. و از سال گذشته نیز به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت میکنم.

 

"گفتید که دبیر هیات والیبال لنگرود هم هستید، در این خصوص توضیح میدید؟"

بله، خب بنده ابتدا به عنوان مسئول روابط عمومی هیات والیبال لنگرود با توصیه آقای سیدرحمان موسوی،مشاور اجرایی سابق هیات والیبال استان مشغول شدم و سپس با تغییراتی که در هیات والیبال لنگرود اتفاق افتاد و اقای فرامرز حسندوست به عنوان رئیس این هیات معرفی شد، با حمایت دکتر موسوی عزیز و خانواده بزرگ والیبال لنگرود بنده به عنوان دبیر در این هیات مشغول به فعالیت شدم و این اعتماد و حمایت والیبالی های لنگرود باعث شد تا یک نیروی جوان فرصت بروز توانایی های خودش رو داشته باشه که از همینجا از حمایت ها و اعتمادی که به بنده کردند نهایت تشکر و قدردانی رو دارم و باید اعتراف کنم که همدلی در خانواده والیبال لنگرود کم نظیر است.

 

"شما سال گذشته موفق به اخذ مدرک داوری والیبال شدید، چطور شد در همین اولین سال به عنوان تیم داوری بازی فینال تورجهانی والیبال ساحلی انزلی انتخاب بشین؟"

پس از اینکه من سال گذشته دوره داوری رو زیر نظر سرکارخانم شیری، از داوران بین المللی والیبال ایران و‌ گیلان با موفقیت گذروندم شروع به داوری در مسابقات مختلف کردم که از مسابقات جام نوروز ۹۷ یکی از محلات لنگرود آغاز شد، و پس از عملکرد مثبت در این مسابقات، در مسابقات بعدی هم برای داوری دعوت شدم که از جمله اون، داور فینال مسابقات کاپ آزاد امیرآباد لاهیجان - کاپ آزاد مسابقات بومی و محلی لوکلایه، - به عنوان تیم داوری فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور که در همین لنگرود برگزار شد - داور دیدار رده بندی مسابقات نونهالان استان در رشت و... از جمله داوری های من در این زمینه بود.

 

"از مسابقات تورجهانی والیبال ساحلی انزلی برای ما بگید:"

بله، مسابقاتی که از ۲۳ تا ۲۷ مهر امسال و با حضور ۹ تیم خارجی (از کشورهای ایتالیا، لهستان، اسلوونی، قزاقستان، نروژ، جمهوری چک، تایلند، عمان، سوئد) و ۱۰ تیم ایرانی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد و بنده هم به عنوان یکی از داوران بومی برای قضاوت در این مسابقات دعوت شدم، حقیقتا فرصت فوق العاده ای بود تا بتونم توانایی های خودم رو نشون بدم که الحمدلله با عملکرد مثبتی که داشتم و اعتمادی که کمیته داوران مسابقات به بنده داشتن به عنوان تیم داوری بازی فینال این مسابقات که بین تیم های قزاقستان و ایران برگزار شد انتخاب شدم.

 

"خارج از حوزه ورزش والیبال هم فعالیتی داشتید؟"

بله، من قبل از اینکه اصلا وارد حوزه ورزش بشم مشغول به فعالیت رسانه ای و خبرنگاری بودم و پس از اخذ مدرک گویندگی و خبرنگاری از باشگاه خبرنگاران جوان، به عنوان خبرنگار در خبرگزاری تابناک گیلان فعالیت داشته ام که حقیقتا تجربیات گرانبهایی رو از همکاری در این خبرگزاری به دست آورده و میشه گفت یکی از عوامل مهمی که باعث دیده شدن من در این حوزه شد قطعا خبرگزاری تابناک بود.

 

"آیا هم اکنون نیز با این خبرگزاری همکاری دارید:"

بله، خوشبختانه هرگز همکاری من با این خبرگزاری معتبر قطع نشد و هم اکنون در حوزه ارسال مطالب به عنوان دانستنی های حقوقی با این خبرگزاری همکاری میکنم.

 

"از رشته تحصیلی خودتون هم کمی برای ما بگید:"

خب من لیسانس خودم رو در رشته حقوق از دانشگاه گیلان اخذ کردم و پس از اون در مقطع کارشناسی ارشد همین رشته و در شاخه حقوق جزا و جرم شناسی در همین دانشگاه مجددا پذیرفته شدم و هم اکنون نیز دانشجوی ترم ۳ این رشته هستم.

 

"آیا در رشته تحصیلی خودتون هم ادامه فعالیت میدید؟"

با توکل به خدا، برای این حوزه هم برنامه ریزی هایی دارم که در کنار فعالیت های ورزشیم به این موارد هم قطعا میپردازم چرا که معتقدم علم و دانش در کنار ورزش سبب کسب موفقیت های بیشتری خواهد شد.

 

"چه توصیه یا نصیحتی برای هم نسلی های خودتون دارید:"

کوچکتر از اینها هستم که بخوام در جایگاه نصیحت قرار بگیرم، اما به عنوان یک جوان به هم نسلی های خودم توصیه میکنم اگر هدفی رو برای خودشون ترسیم کنن و برای اون بجنگن یقینا به نتیجه خواهند رسید و برای کسانی هم که در راس امور قرار دارند هم این توصیه رو میکنم که هر زمان به نیرو و انگیزه جوانان اعتماد کردند قطعا بهترین نتیجه ها حاصل شده و از همینجا از مسئولین عزیز تقاضا میکنم بیشتر از این به جوانان این مرز و بوم اعتماد و اطمینان کنن.

 

"صحبت پایانی شما:"

ابتدا وظیفه خودم میدونم از همه عزیزانی که در این راه حامی و پشتیبان من بودند و راه رو برای رسیدن به این موفقیت ها برای من هموار کردن بی نهایت تشکر و قدردانی کنم.
از رئیس هیات والیبال لنگرود، مدیریت و همه مربیان زحمتکش باشگاه شهرداری لنگرود، پیشکسوتان و بزرگان والیبال و سایر دوستان و رفقای عزیزم.
حقیقتا اگر حمایت های خانواده بزرگ ‌والیبال لنگرود از من نبود به تنهایی قادر به رسیدن به این مراتب نبودم و اعتماد و اطمینانی که به من شد سبب گردید بتونم توانایی های خودم رو بروز بدم.

در پایان هم تشکر ویژه میکنم از شما که این وقت رو در اختیار بنده قرار دادید، 

  

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار