گروه سیاست و اقتصاد-رئیس ستاد نماز جمعه ارومیه بابیان اینکه نمونه زیبایی دین را می‌توان در پیاده‌روی اربعین دید، گفت: لازمه فراگیر شدن اسلام این است که با ولایت توام باشد و اسلامی که امروز دشمن‌شکن است، باید دور محور امامت بچرخد.
کد خبر: ۶۷۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 09 November 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، حجت‌‌الاسلام والمسلمین اکبر نوروزنژاد، رئیس ستاد نماز جمعه ارومیه، ظهر امروز، ۱۸ آبان‌ماه، در پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، بیان کرد: اول این ماه، همزمان با هجرت رسول اکرم (ص) از مکه به مدینه بوده که اهمیت این حادثه به‌قدری در اسلام مهم است، که مبدا تاریخ مسلمین قرار گرفته است. 
وی بابیان اینکه مبداهای تاریخی بسیاری در طول اعصار وجود داشته است، افزود: حوادث مختلفی در اسلام وقوع یافت که می‌توانست در میان مسلمانان به‌عنوان مبدا تاریخ باشد، همچون بعثت یا رحلت نبی مکرم اسلام، اما در میان این حوادث، بحث هجرت پیامبر، مبدا تاریخ شد.
حجت‌‌الاسلام والمسلمین نوروزنژاد ادامه‌داد: بعد از اینکه پیامبر ۱۳ سال در مکه اعلام نبوت کرد و همچنین پس از وفات ابوطالب و حضرت خدیجه، فشارهای اقتصادی و روانی بر مسلمانان مضاعف شد و مسلمانان به پیامبر از این شکنجه‌های مشرکان شکایت می‌کردند.
وی بااشاره به اینکه فشارهای اقتصادی در زمان پیامبر بسیار زیاد بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان، تحریم اقتصادی وجود داشت و تمامی مسلمانان در تنگناهای اقتصادی و اجتماعی قرار داشتند و پیامبر تصمیم گرفت تا مهاجرت کند، مشرکان شاهد گسترش اسلام بودند و ریاست و منصب خود را در خطر می‌دیدند و تصمیم به ترور فیزیکی پیامبر گرفتند، چراکه از ترور شخصیتی نبی مکرم اسلام ناامید شده‌بودند، ولی در فکر بودند که چگونه پیامبر را به قتل برسانند که با قبیله قریش درگیر نشوند.
رئیس ستاد نماز جمعه ارومیه تصریح کرد: از آنجایی که نبی مکرم اسلام به وحی وصل بود، از سوی خداوند از این نقشه شوم مشرکان آگاه شد و امام علی(ع) را فرامی‌‌خواند و او در بستر پیامبر می‌خوابد تا پیامبر شبانه به صورت مخفیانه از مکه خارج شده و به طرف یثرب حرکت کند و این همان مفهوم ولایت‌مداری است که باید از امام علی(ع) بیاموزیم و این ذوب در ولی شدن است که در راه خدا، اسلام و ولایت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.
وی بابیان اینکه تاریخ‌نگاران گفته‌اند که این هجرت نبی مکرم اسلام، باعث تمدن‌سازی شد، اظهار کرد: پیامبر باید در محلی قرار می‌گرفت که موانعی سر راهش قرار نداشته باشد و در مدینه موفق شد حکومتی اسلامی تشکیل دهد، اولین کار ایشان در مدینه این بود که مسجد را تشکیل داد و اولین نماز جمعه را برپا کرد و کار تشکیلاتی را بنا نهاد و ارتش منسجم مسلمانان را تشکیل داد و پس از آن توانست با اقتدار با مشرکان مذاکره کند.
حجت‌‌الاسلام والمسلمین نوروزنژاد گفت: اقدامات نبی مکرم اسلام، امروز باعث شده تا اسلام تا این حد عالم‌گیر شود و همه در سایه فداکاری‌های امثال امیرالمومنین است که اگر ایشان نبود، امروز اسلام تا این حد رشد نمی‌کرد. 
وی باتاکید بر اینکه خلاصه اسلام، کلمه لا‌اله الی الله است که یعنی خدایی جز خداوند متعال در جهان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این کلمه، دژ مستحکمی است که هرکس وارد آن شود از عذاب در امان می‌ماند، توحید حاصل نمی‌شود مگر با اعتقاد و ایمان به ولایت، باید به امامت ایمان داشته باشیم و با وسیله امامت است که می‌توانیم به وجود خداوند متعال برسیم.
رئیس ستاد نماز جمعه ارومیه ادامه‌داد: اسلامی که امروز دشمن‌شکن است، باید دور محور امامت بچرخد و بدون آن، نمی‌توانیم به توحید و اسلام ناب محمدی دست یابیم، اسلام برای دو مسأله توحید و استکبارستیزی آمده است و در دین اکراه وجود ندارد، چرا که نور و ظلمت از یکدیگر مشخص است و کسی که زیبایی‌های دین اسلام را ببیند، محال است به سمت گناه برود و امروز مساله این است که نتوانسته‌ایم زیبایی‌های دین را فراگیر کنیم، نمونه زیبایی دین را می‌توان در پیاده‌روی اربعین دید و لازمه فراگیر شدن اسلام این است که با ولایت توام باشد.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار