عزاداری هاومجالس حسینی در شهرستان حقیقتا از لحاظ کیفی و کمی از سال گذشته پر شورتر بودوبرای نمونه پیاده روی اربعین مردم ولایتمدار چرام به سمت امام زاده بی بی رشیده خاتون(س)که شبکه خبرهم ان رابه تصویر کشید بسیار پرشور بود.
کد خبر: ۶۷۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸ 09 November 2018
به گزارش خبرگزاری تابناک کهگیلویه وبویراحمد؛حجت الاسلام سیدنورالله افشارامام جمعه چرام درخطبه های امروزنمازجمعه چرام بیان داشت:عزاداری هاومجالس حسینی در شهرستان حقیقتا از لحاظ کیفی وکمی از سال گذشته پر شورتر بودوبرای نمونه پیاده روی اربعین مردم ولایتمدار چرام به سمت امام زاده بی بی رشیده (س)که شبکه خبرهم ان رابه تصویر کشید بسیار پرشور بود.

امام جمعه چرام افزود:برنامه عزاداری مردم در جوار امام زاده امیر ولی (ع) در روز ۲۸صفر که برای سال اول برگزارشد باشکوه ومثال زدنی بود،برنامه ۵شب اخر صفر در مصلی حضرت ابوطالب (ع) با شور واستقبال ومعرفت خوبی همراه بودوهمینطور برنامه دهه اول مساجد وهیات های شهرستان با شور ونظم برگزارشدوموکب وکمک مردم حسینی بسیارباشکوه ونسبت به سال گذشته کمکهای بیشتری ازسوی مردم صورت گرفت در هفته اینده جزئیاتی دراین باره بیان میشود و ازمتولیان تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام افشارگفت:دشمن بداند امام حسین( ع) محور وحدت مردم ما قرار گرفته وباید از این ظرفیت عظیم برای تبیین گفتمان مهدوی وانقلاب اسلامی استفاده شود.

خطیب جمعه چرام اظهارداشت:دشمن با این تجمع عظیم به هراس افتاده است،حال وشور وعشق و محبت به سیدالشهدا( ع)را در دلهایمان در همه سال نگه داریم که یگانه راه نجات همین است.

امام جمعه چرام تصریح کرد:از مدت ها قبل آمریکایها تلاش داشتند تا با جنگ روانی تحریم های ضد ایرانی سیزده آبان را بزرگ جلوه دهند اما عملا آنچه بود شکست آمریکا در دور جدید تحریم ها بود،چون کشورهای بزرگ مثل چین ،روسیه ،هند،و… امریکارا همراهی نکردند.

حجت الاسلام افشاربیان داشت:استثنا کردن ۸ کشور از تحریم خرید نفت ایران و عدم تحریم در حوزه‏ های دارویی، غذایی، پزشکی و کشاورزی نشان می‏دهد که آمریکایی‏ها احساس کرده‏ اند که نمی‏توانند مثل گذشته بر طبل یک جانبه‏ گرایی بکوبند و برخی کشورها هم به صراحت اعلام کرده‏ اند که همراه تحریم ‏های آمریکا نخواهند بود.

دکترافشارگفت:تحریم ‏های ۱۳ آبان، یک موعد زمانی نمادین بود و آمریکایی‏ها از ماه‏های گذشته هر چه در توان داشتند به کار گرفته ‏اند تا بتوانند در جریان فروش نفت ایران و بازگشت ارز حاصل از آن اخلال ایجاد نمایند،اما موفق نشدند.

خطیب جمعه چرام خاطرنشان کرد:آمریکایی‏ ها و رسانه ‏های وابسته همچون «بی ‏بی‏ سی» و «من ‏و‏ تو» و…، در روزهای اخیر تلاش فراوانی داشته ‏اند تا تحریم‏های اخیر را دست مایه التهاب و تنش‏های اقتصادی در جامعه جا بیندازند، اما با هوشمندی مردم و حضور در راهپیمایی ضد استکباری سیزده آبان پیروزی برای ملت ما بوده است.

وی بیان کرد:در چالش ۴۰سالگى آمریکا و ایران، حقیقت مهمى وجود دارد که گاهى از دیده‏ها پنهان می ‏ماند و آن این‏که، طرف پیروز در این چالش، جمهورى اسلامى ایران و طرف مغلوب، آمریکا بوده است، [چراکه‏] هدف اصلى آمریکا در چهار دهه‏ ى اخیر، سیطره مجدد بر ایران و به یغما بردن منابع خدادادی مثل نفت و گاز بود اما با وجود همه تلاش‏ها و توطئه‏ ها، نتوانسته است به این هدف دست پیدا کند.

حجت لاسلام افشار اضافه کرد:زمانی در این مملکت قانون کاپیتالاسیون تصویب می شد اما در این چهل سال بعد از انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی دستشان کوتاه شده است،باید عصبانی باشند،به برکت ایستادگی مردم در اوج اقتدار هستیم به گونه ای که صدای تکلم آمریکایها را از پشت بیسیم، نیروهای نظامی ما می شنوندوهواپیمای دشمن به نزدیکی مرزهای جغرافیایی ماکه برسد با تذکر جدی پهبادها و امکانات هوافضای سپاه وارتش قرار میگیرند اینها کم دستاوردی نیست.

امام جمعه چرام گفت: وضعیت ذخائر ارزی ، ذخائر مواد غذایی، اقتدار و امنیت کشور، در بهترین شرایط است،اما نکته مهم واساسی ویکی از مطالبات وتوقع صحیح مردم از تیم اقتصادی دولت به ویژه وزیر اقتصاد کنترل تورم، جلوگیری از بی ثباتی در بازار سکه و ارز و همچنین مهار نقدینگی به عنوان عوامل موثر بر قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است.

خطیب جمعه چرام اظهار داشت:از وزارت خانه صنعت ومعدن و تجارت نیز انتظار می‏رود تا با کنترل، نظارت و مدیریت بر واردات و صادرات کالاهای اساسی زمینه کاهش قمیت‏ها به ویژه در محصولات گوشتی، لبنی، کشاورزی را فراهم سازد،چون فشارهای اقتصادی بر دهک های پایین جامعه زیاد است وباید مردم سرمایه های اصلی نظام مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی درپایان گفت: مطالبه بعد از تیم اقتصادی دولت تلاش برای بالا رفتن ارزش پول ملی کشور است، کسانی که در اربعین به کربلا مشرف شدند مشاهده کردند، ریال ایران در مقابل دینار عراقی بسیار بی ارزش شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار