مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران طی دیدار با مدیرکل بهزیستی استان:
کد خبر: ۶۷۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 10 November 2018

زیستن با کتاب، بهترین زیستن را به ارمغان می آورد

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان از همکاری های ارزشمند این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی قدردانی کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، دکترآرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی در دیدار با دکتر سعید آرام، مدیرکل بهزیستی مازندران، خواستار تداوم همکاری های دوجانبه در زمینه ، گسترش عادات کتابخوانی در سنین پایین وگسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی دربین اقشار اسیب پذیر شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران، با ابراز خشنودی از تعاملات صورت گرفته، با جامعه هدف بهزیستی ،گفت؛ جامعه هدف بهزیستی که عمدتا انسان هایی کوشا و پویا در عین معلولیت های جسمی هستند، براستی، ارجح ترین طیف برنامه های کتابخوانی می باشند
این استاددانشگاه اظهار داشت: زیستن با کتاب، بهترین زیستن را به ارمغان می آورد و امیدواریم بتوانیم در بخش مهدهای کودک هم بیش از پیش موثر واقع شویم.

دکترآرام، مدیرکل بهزیستی استان نیز دراین دیدار با قدردانی از نگرش علمی اداره کل کتابخانه های عمومی در اجرای برنامه های کتابخوانی، اظهار داشت: طی سالهای اخیر فعالیتهای صورت گرفته درزمینه اهدا چند هزار کتاب رایگان به کلینیک های ترک اعتیاد، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و خانه های سالمندان و نیز فعالیتهای مستمر برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین تمام اقشار مختلف استان قابل قدردانی است
مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد؛ اکنون بسیاری از کتاب های مختلف بسادگی دردسترس همگان قرار می گیردو چنانچه ادارات از ظرفیتهای موجودو برنامه های رایگان کتابخانه عمومی استان بهره وری نکنند ، گامی بسوی جلو نخواهیم داشت وهمه شهروندان متضرر خواهیم شد
دکتر ارام تاکیدکرد؛ بنده عمیقا این تعامل وهمکاری را فرصتی گرانبها برای جامعه بهزیستی میدانم و برای نشر وگسترش و دوستی با کتاب در جامعه هدف بهزیستی تلاش وافر خواهم کرد

کتابداران سرمایه گرانقدر اجتماعی جامعه هستند
دکتر ولیپور دردیداربا همکاران کتابخانه درساری با اشاره ، به ضرورت آگاه سازی های اجتماعی درجامعه گفت؛ جهت فهم بیشتر ازتظلم استکبار جهانی و فرهنگ مقاومت، باید ازابزارهای فرهنگی و به ویژه کتاب های فاخر بهره برداری کنیم
این استاددانشگاه اظهار داشت در کتابخانه های عمومی وظیفه داریم کتاب های ارزشمندی را که در لابلای قفسه ها وجود دارند، برای معرفی به عموم مردم در معرض بازدید شهروندان قرار دهیم تا بتوانیم هم رغبت به مطالعه را بیشتر کنیم و هم کتابخوانی را هدفمندتر کنیم.

این عضوشورای اداری استان افزود: حرکت عظیم پیاده روی اربعین امسال یک حرکت بزرگ تاریخی است و ما باید بدانیم در این حرکت، با ظرفیت عظیم کتاب هایی که داریم می توانیم بیشتر اثرگذار باشیم.
دکتر ولیپور، حرفه کتابداری را نعمتی الهی بر شمرد که کتابخوانی بخشی از حرفه آن است و این فرصت کمتر در مشاغل دیگر مشاهده می شود.
این استاددانشگاه، جلب رضایت اعضای کتابخانه ها و جذب اعضای بیشتر را دو وظیفه مهمی برشمرد که نباید هرگز از ذهن کتابداران دور شود.

ضرورت تقویت گفتمان دینی و نقش آفرینی موثرتر عناصر فرهنگی برای برطرف شدن آسیب های اجتماعی

‌ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران ضمن بازدید از کتابخانه های عمومی فریدونکنار، جهت پیگیری امورات کتابخانه های عمومی با نصیری کناری فرماندار آن شهرستان دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان طی دیدار با محمد مهدی نصیری کناری فرماندار فریدونکنار، بر ضرورت تقویت گفتمان دینی و نقش آفرینی موثرتر عناصر فرهنگی برای برطرف شدن آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

دکتر ولیپور ضمن بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان و با بیان اینکه وجود دو کتابخانه عمومی در فریدونکنار یک سرمایه اجتماعی محسوب می شود، اظهار داشت: هر چند باید تلاش کنیم تعداد چنین کتابخانه هایی را بیشتر کنیم اما با همین سرمایه موجود و وجود کتابدارانی که برای ترویج مطالعه مفید در تلاش هستند، می توان برای جریان سازی موثر در سبک زندگی در جامعه اقدامات شایسته ای را برنامه ریزی کرد.
این استاددانشگاه اضافه کرد: برای تحقق کامل برنامه ها، به همفکری و همکاری سازنده بانیان فرهنگی نظام با یکدیگر و با مردم نیازمندیم و امیدواریم این جلسات منجر به نتایج ارزشمندی شود.
نصیری کناری، فرماندار فریدونکنار نیز آشنایی بیشتر مردم با کتابخانه های عمومی را مقدمه تحولاتی بزرگ در عرصه فرهنگ عنوان کرد و اذعان داشت: تلاش کرده ایم با همگرایی بیشتر در دستگاه های فرهنگی، برنامه های هدفمندتری را به اجرا در آوریم تا از داشته هایمان بهره حداکثری را ببریم.
وی با اشاره به برخی معضلات اجتماعی، کاهش و محو این معضلات را دور از دسترس ندانست وگفت: ما از نظر سرمایه فرهنگی بسیار غنی هستیم، تنها کافیست به اعتقادات و توان ترویج آن ایمان داشته باشیم تا ثمرات آن را ببینیم.
گفتنی است پس از این جلسه، بازدیدهایی هم از کتابخانه های عمومی فریدونکنار صورت گرفت و تصمیماتی برای بهره مندی کتابخانه ها از امکانات بیشتر و حمایت بیشتر صورت گرفته است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار