فرماندار شهرستان رستم در ادامه این نشست از تعطیلی کارخانه قند شهرستان رستم به دلیل مشکل مالی خبرداد، و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده در صدد راه‌اندازی مجدد این کارخانه که تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری این شهرستان محروم و کم برخوردار دارد هستیم.
کد خبر: ۶۷۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 14 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: محمد بذرافشان در جریان بازدید از مناطق محروم شهرستان رستم اظهار داشت: با اختصاص اعتبار مورد نیاز کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس تا پایان آبان ماه تمامی وام‌های خود اشتغالی از منابع بانکی در شهرستان کم‌برخوردار رستم پرداخت می‌شود.

وی در مورد پرداخت کمک هزینه جهیزیه مددجویان استان فارس خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده تمامی پرداخت‌های جهیزیه نوعروسان به روز شده و دیگر برای دریافت وام در نوبت نیستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: با پیگیری رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور درکمتر از یک ماه 22 میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد فارس پرداخت شده‌است.

بذرافشان با اشاره به اینکه استان فارس در حوزه حرفه‌آموزی و کاریابی مقام نخست را درکشور به خود اختصاص داده‌است، گفت: سرانه ایتام در شهرستان رستم به طور میانگین مبلغ 260 هزار تومان بوده که از سوی حامیان و خیران به حساب جامعه هدف واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با اشاره به اینکه مددکاران باید درد، رنج و سوز مددجویان را به گوش مسؤولان برسانند، گفت: با توجه به گستردگی و عریض‌تر شدن دامنه فقر در جامعه باید تلاش‌های مددکاران در حمایت از محرومان افزایش یابد.

مهم‌ترین نیاز شهرستان رستم مقاوم‌سازی منازل روستایی است

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: مهم‌ترین نیاز مردم شهرستان رستم محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و مقاوم سازی مناطق محروم وکم برخورداراین شهرستان است.

مسعود گودرزی با تاکید براینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در راستای تحقق منویات امام راحل مبنی بر توانمند سازی مددجویان تمامی برنامه‌های خود را منطبق با قوانین ارائه کرده و به موفقیت‌هایی دست یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات شهرستان رستم با 9 هزار مددجوی زیرپوشش باید ارائه شود تا مردم محروم این منطقه بتوانند به منطقه برخوردار تبدیل شود.

تعطیلی کارخانه قند شهرستان رستم به علت مشکلات مالی

فرماندار شهرستان رستم در ادامه این نشست از تعطیلی کارخانه قند شهرستان رستم به دلیل مشکل مالی خبرداد، و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده در صدد راه‌اندازی مجدد این کارخانه که تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری این شهرستان محروم و کم برخوردار دارد هستیم.

ابوطالب حسینی اظهار داشت: بیش از 40 ماه حقوق کارگران کارخانه قند این شهرستان پرداخت نشده‌ و با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده به‌زودی مطالبات معوقه پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دفع پسماند زباله، بیکاری، کاهش یک چهارم محصولات کشاوزی به دلیل خشکسالی از جمله مشکل‌ شهرستان رستم است که نیاز به حمایت ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی دارد.

فرماندار شهرستان‌ رستم تصریح کرد: احداث بیمارستان، جاده 2 بانده به طول 31 کیلومتر و اعتباری افزون‌بر 150 میلیارد تومان ونیز اجرای طرح‌های گازرسانی به روستا‌های صعب‌العبور از دیگر برنامه‌های اجرایی این شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار