معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: در سال جاری بیش از 211 هزار تن از زائران ایرانی و غیرایرانی در این مکان مقدس اسکان یافته و از خدمات آن بهره مند شده اند.
کد خبر: ۶۷۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲ 14 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، احمد حاجی زاده در جلسه ستاد تسهیلات زائران افزود: هر مسافری که به شهر مقدس قم وارد می شود، میهمان ماست و همه مردم و مسئولان بر اساس ارادت به خاندان اهل بیت(ع) و حضرت معصومه(س) باید همه تلاش خود را برای پذیرایی شایسته از آنها به کار ببندند.

وی با بیان این که پذیرایی شایسته از زائران خارجی در کشورمان تبلیغ دین و مکتب والای تشیع است، اظهار داشت: زائران خارجی که در سال های گذشته حضوری گسترده در کشورمان و در شهر قم و مسجد مقدس جمکران داشته اند، ایران اسلامی را نماد شیعه می دانند و هرچه در توان داریم باید برای پذیرایی از زائران به ویژه شیعیان مظلوم هند و پاکستان انجام دهیم.

وی با اشاره به این که آغوش خادمان این مسجد مقدس برای پذیرایی شایسته از زائران گشوده است و همه دستگاه های اجرایی باید ما را در این مسیر یاری کنند، گفت: خدمات گسترده امنیتی، بهداشتی، فرهنگی و رفاهی در طول سال و در تمام ساعات شبانه روز به زائران مسجد جمکران ارائه می شود.

فرماندار قم نیز در این جلسه با اشاره به بازگشت زائران غیرایرانی از مراسم پیاده روی اربعین و حضور گسترده آنها در شهر قم تصریح کرد: در ایام اربعین در مصلای شهر خدمات مناسبی به زائران به ویژه زائران پاکستانی ارائه شد، اما اکنون که قرارگاه مردمی اربعین در مصلا جمع آوری شده است، باید در روزهای آینده پذیرای زائران غیرایرانی باشیم.

رضا سیار با بیان این که همه دستگاه های اجرایی باید با همکاری و هم افزایی و استفاده از ظرفیت های خود از زائران غیرایرانی به شایستگی پذیرایی کنند، گفت: زائران پاکستانی به طور عمده در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) در مراکز اقامتی مجاز و غیرمجاز ساکن شده اند و شماری از آنها باید به سمت مسجد جمکران هدایت شده و کاملا تحت نظارت امنیتی و بهداشتی قرار داشته باشند.

در این جلسه همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از ارائه خدمات گسترده بهداشتی و درمانی برای زائران غیرایرانی خبر داد و گفت: در ایام اربعین به دلیل گستردگی خدمات، اکنون با کمبودهایی در حوزه بهداشتی و درمانی مواجه شده ایم که مسئولان امر باید برای رفع این کمبودها به سرعت تدبیری بیندیشند.

حسن ایزانلو با بیان این که برای اطلاع رسانی به زائران ایرانی و غیرایرانی در رابطه با مسائل بهداشتی، بنرهایی در مرکز شهر و مسجد مقدس جمکران نصب خواهد شد، اظهار داشت: ماموران بهداشتی برای پیشگیری از بروز و گسترش بیماری ها به ویژه بیماری های واگیردار، مراکز اقامتی در مرکز شهر و مسجد جمکران را کاملا تحت نظارت و پایش قرار داده اند.

جلسه ستاد تسهیلات زائران با موضوع رسیدگی به وضعیت زائران غیرایرانی به ویژه زائران پاکستانی در روزهای آینده، با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان مسجد مقدس جمکران و دستگاه های اجرایی، امنیتی و انتظامی در سالن جلسات مجتمع اداری این مکان مقدس برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار