حجت الاسلام سیدمختار موسوی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره برخی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران براستفاده از ظرفیت و شکوفاسازی آن تأکید کرد و اظهار داشت: متأسفانه در حوزه فرهنگی با وجود پشتوانه غنی اسلامی و ملی هیچ بهره ای برده نشده است.
کد خبر: ۶۸۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 16 November 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت الاسلام سیدمختار موسوی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره برخی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران براستفاده از ظرفیت و شکوفاسازی آن تأکید کرد و اظهار داشت: متأسفانه در حوزه فرهنگی با وجود پشتوانه غنی اسلامی و ملی هیچ بهره ای برده نشده است.

وی با بیان اینکه کتاب «داستان راستان» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری ۱۲۵ روایات را در قالب داستان بیان کرده است، افزود: هنرمندان می توانند این داستان ها را به شکل انیمیشن جذاب برای کودکان بسازند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه ظرفیت انسانی کشور ایران که دارای جوان ترین جمعیت است، می تواند نقطه قوت ما باشد، تصریح کرد: نخبگان بااستعدادی با استفاده از بیت المال در دانشگاههای ایران تربیت و پرورش می یابند ولی چون بستر مناسب وجود ندارد یا به انها بها و ارزش داده نمی شود پس از نخبه شدن به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه منابع طبیعی غنی، موقعیت تجاری، رفت و آمدهای بین المللی را از ظرفیت های کم نظیر برای کشور ایران دانست و بر استفاده بهتر از آن تدکید کرد و ادامه داد: درخشش معلولان و جانبازان در مسابقات ورزشی نشان از آن است که اگر از ظرفیت های پنهان و مغفول استفاده شود، می توان قله ها را فتح کرد.

وی با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، این ایام را فرصت مناسبی برای افزایش آگاهی بخشی و تحکیم برادری برشمرد و خاطر نشان کرد: در منطقه لارستان تفاوتی بین برادران شیعه و سنی وجود ندارد بلکه با تکیه بر دین واحد، در سایه برادری و وحدت زندگی می کنند و ارتباط تنگاتنگ دارند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه باید با تکیه بر اشتراکات مذاهب شیعه و سنی از تفرقه پرهیز نمود، یاداور شد: خوشبختانه در لارستان بزرگ برادران شیعه و سنی حول محور اشتراکات گردهم جمع شده اند.

وی با بیان اینکه بسیجی واقعی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب دارای ویژگی هایی نظیر ایمان، اخلاص، پیش رو بودن، خط شکن بودن، دغدغه مند بودن، مسئولیت پذیر، آرمان گرا، واقع بین، تکلیف گرا، دشمن شناس، منظم، قانون مدار و غیره است، افزود: بسیج همانگونه که در بعد نظامی موفق بوده است، در ابعاد علمی و عملی موفق بوده که نمونه آن کمک به زلزله زدگان، پرورش نیروهایی چون دانشمندان هسته ای و غیره بوده که نشان از فرهنگ پرظرفیت بسیج است.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه شعار «هیهات مناالذله» بر تارک بسیج قرار دارد، گفت: بسیجی در هیچ عرصه ای ذلت را نمی پذیرد.

حجت الاسلام موسوی پیروزی نیروهای مقاومت فلسطین در جنگ ۲ روزه غزه و اجبار صهیونیست ها به پذیرش آتش بس ودهنگام، تصریح کرد: اسرائیل از خود چهره ای مستحکم ساخته بود که خوشبختانه در تمامی جنگ های چند سال اخیر مثل جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و این جنگ ۲ روزه شکست خورده است.

وی با اشاره به موضع گیرانه سخیفانه دولتمردان آمریکایی علیه ملت ایران این حرکت را نشانه ضعف آنها دانست و ادامه داد: دولت و ملت ایران به دلیل حفظ وحدت، با اتکای مبانی ارزشی قوی و هدایت گری های مقام معظم رهبری، تمام نقشه های آنها برای ایجاد تشویش و اغتشاش در ایران با شکست روبه رو شده است.

امام جمعه لارستان با تقدیر و حمایت از اقدام انقلابی دستگاه قضا و برخورد با مفسدان اقتصادی، اضافه کرد: بنا بر اذعان کارشناسان اقتصادی همین برخوردهای به موقع باعث کنترل بازار ارز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار