نوسازی تاکسی های فرسوده شهر تهران حکم همان کلاف سردرگمی را دارد که به نظر می رسد راهکاری برای حل مشکلات رانندگانی که به دلیل فرسوده بودن خودروهای خود هزینه های بسیاری را متقبل می شوند، وجود ندارد. این در حالی است که به تازگی نیز مشکل دیگری به هزاران مساله ای که در طول سال های اخیر تاکسیرانان با آن روبه رو بوده اند، اضافه شده است، بلوکه شدن تاکسی تعدادی از رانندگان تهرانی توسط ایرانخودرو موضوع جدیدی است که حتی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز تا کنون نتوانسته قدمی برای حل آن بردارد.
کد خبر: ۶۸۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 17 November 2018

به گزارش تابناک : با توجه به اینکه رانندگان تاکسی وظیفه دارند تا برای اینکه جریمه نشوند و پلیس جلوی فعالیت آنها را در معابر پایتخت نگیرد، هر سه ماه یک بار به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

 

اما بسیاری از این تاکسی ها مرزهای فرسودگی را نیز پشت سر گذاشته اند و برای اینکه در آزمون های مراکز معاینه فنی موفق شوند، راننده مجبور است هزینه های زیادی را برای تعمیر خودرو خود بپردازد تا بتواند برای امرار معاش و عدم دریافت برگه جریمه از سوی پلیس راهور برگه معاینه فنی را دریافت کند.

 

هر چند در این میان تعدادی زیادی از رانندگان تاکسی با انجام ثبت نام اولیه در سایت تبدیل به احسن سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در انتظار هستند تا شاید با همکاری دولت و خودروسازان روند نوسازی دوباره از سر گرفته شود و آنها نیز از کابوس هزینه های تحمیلی حداقل برای مدتی در امان باشند، اما این مشکل نیز هنوز نه از سوی دولت و نه از سوی خودروسازان و سایر متولیان امر حل نشده است.

 

اما با خبر شدیم که چندی پیش سایت ایرانخودرو برای رانندگان تاکسی ای که تمایل داشتند تا با پرداخت پول نقد تاکسی خود را نوسازی کنند باز شد.

 

در این میان تعداد کمی از رانندگان تحت هر شرایطی که بود با جور کردن وجه نقد اقدام به ثبت نام در این سایت کردند تا شاید بتوانند زودتر تاکسی جدیدی را جایگزین تاکسی فرسوده خود کنند.

 

یکی از رانندگان تاکسی در این باره به خبرنگار تیتر شهر گفت: بعد از اینکه ایرانخودرو اعلان کرد خودرو تاکسی خارج از نوبت به صورت نقد به رانندگان تحویل داده می شود، هزینه خرید خودرو جدید را به حساب ایرانخودرو واریز کردیم . حتی بعد از این کار ایرانخودرو تاکسی های فرسوده ما را نیز تحویل گرفته و به مراکز اسقاط فرستاد.

 

وی ادامه داد: اما در این مرحله متوجه شدیم که ایرانخودرو سایت خود را بسته است و به رغم اینکه خودروهای جدید آماده تحویل هستند اما این کار را انجام نمی دهد.

 

یکی دیگر از راننده های تاکسی به تیتر شهر اعلام کرد: در حال حاضر حتی برگ سبز یا سند خودروها را نیز در اختیار داریم اما به دلیل بسته شدن سایت ایرانخودرو تاکسی هایی که ما با هزار زحمت و گرفتاری و با قرض گرفتن پول خریداری کرده ایم را به ما حویل نمی دهند.

 

به گفته وی؛ از روزی که تاکسی های قدیمی ما را ایرانخودرو به مراکز اسقاط تحویل داده اند، بدون تاکسی هستیم و نمی توانیم برای باز پرداخت قرض هایمان و امرار معاش کار کنیم. واقعا نمی دانیم که برای حل این مشکل باید به کجا مراجعه کنیم تا شاید زودتر بتوانیم خودرو ای که سندش را در اختیار داریم تحویل بگیریم!

 

گروکشی ایران خودرو آن هم از رانندگان تاکسی ای که تنها را هامرار معاش آنها کار کردن با خودرو تاکسی است، آن هم برای اینکه دولت را مجبور به پرداخت بدهی هایش کند، تنها می تواند به این دلیل باشد که با افزایش موج اعتراضات رانندگان تاکسی دولت قدری تحت فشار قرار گرفته تا شاید قدری از بدهی های خود را به شرکت ایرانخودرو پرداخت کند.

 

استفاده ابزاری از قشر ضعیف تاکسیران که یک روز کار نکردن با تاکسی برای آنها و خانواده هایشان حکم برزخ را دارد و کل زندگی آنها را مختل خواهد کرد، اتفاقی است که به نظر می رسد مدیران ایرانخودرو در نظر دارند تا با استفاده از این ابزار برای تحقق خواسته های خود از آن استفاده کنند.

 

اینکه چرا تا این زمان سازمان تاکسیرانی شهر تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای حل این مشکل ورود جدی نکرده است نیز خود جای تامل و بررسی دارد.

 

به هر حال رانندگانی که تصمیم داشتند با این روش زودتر خودرو جدید را تحویل بگیرند، به دنبال رعایت استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان تاکسیرانی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای فعالیت در تهران بوده اند و اینکه تا کنون خبری از حل این مشکل رانندگان تاکسی منتشر نشده، نشان می دهد که آنها نمی خواهند خود را وارد گروکشی های دولت و شرکت های خودروسازی کنند به همین دلیل نیز بی کار شدن تعدادی راننده تاکسی تحت این شرایط نیز اهمیتی برای متولیان نداشته است!

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار