تابناک قزوین گزارش می دهد:
کنگره شهدا بزرگترین فعالیت فرهنگی در 40 سال گذشته‌ استان قزوین بود که بسیار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر عمل کرد.
کد خبر: ۶۸۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 17 November 2018

نمایش بزرگترین رویداد فرهنگی قزوین پس از 40 سال

به گزارش تابناک قزوین، 18 سال بیشتر نداشت،سالها بود که درخدمت بسیج و هیئت محله بود،طوری که همه هم و غم خود را پای این راه می گذاشت تا جایی که از درس و کلاس و مدرسه می گذشت ولی به پایگاه بسیج خدمت می کرد.

به سن 22 سالگی که رسید با دختری که دوست داشت نامزد کرد که ناگهان جنگ با عراق شروع شد،بنابراین صبر و طاقت نیاورد و به دیدنم  آمد تا خداحافظی کند. زمان خداحافظی بغض گلوی هر دویمان را گرفت طوری که انگار این راه برگشتی ندارد.

پس از چند ماه تمام نامه های من بی جواب ماند.نه زنگی نه تلفنی چند سال از این رفتن گذشت که بالاخره خانواده من دوام نیاوردند و با قطع امید از او، برای اینکه من دوری و خاطراتش را نمی توانستم فراموش کنم مرا به خارج از  کشور فرستادند،اما من دورادور پیگیر محمد حسین بودم تا اینکه متوجه شدم او در یکی از عملیات "کربلای 5"به شهادت رسیده است.

این قصه شاید ماجرای یکی از هزار قصه ای باشد که شهدای مقدس با گذشت از جان، مال و ناموس خود از هر چه داشتند گذشتند تا به هدفی بزرگتر از امور دنیوی برسند.

این رورها قزوین، حال و هوای دیگری داشت، شهر عطر آگین به حضور جوان هایی شده بود که تا پای جان از خود گذشتند تا ما امنیت و آرامش امروز را داشته باشیم.

این کنگره بزرگترین فعالیت فرهنگی در 40 سال گذشته‌ی استان قزوین بود

حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران  در این باره اظهار می کند: این کنگره به نیکی برگزار شد چرا که در آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت معنا و مفهومی پیدا کرد که بی نظیر بود.

به گفته وی، این کنگره بزرگترین فعالیت فرهنگی در 40 سال گذشته‌ استان قزوین بود که بسیار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر عمل کرد.

حقایق پور تأکید می‌کند: فرهنگ یکی از مؤلفه‌های مهم در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بوده و  است در نتیجه در این مرحله است که با توسل به شهدا می توان بر مشکلات به وجود آمده فائق آمد.

برگزاری کنگره یک حرکت فرهنگی ماندگار در استان قزوین

علی صفری شهردار قزوین قزوین نیز در این باره به تابناک اظهار می کند: برگزاری کنگره سبب شد که شهر فضای معنوی و روحانی به خود بگیرد در نتیجه امید است نسل سوم و چهارم انقلاب باور و عقاید شهدا را حفظ کرده و قدر بدانند .

شهردار قزوین معتقد است، کنگره می‌تواند مسیر بسیار معنوی برای نسل چهارم باشد و بازگویی جدید برای نسل اول و دوم انقلاب داشته باشد که البته برگزاری کنگره یک حرکت فرهنگی ماندگار در استان قزوین است.

یاد شهدا کمتر از ایثار و شهادت نیست

معصومه مرادیان مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین نیز با بیان اینکه تعامل و همکاری همه دستگاه ها سبب شد که کنگره با عزت به کار خود پایان داد می افزاید: یاد شهدا کمتر از ایثار و شهادت نیست بنابراین برگزاری چنین کنگره هایی می تواند برای نسل جوان تاثیر گذار باشد.

به گزارش تابناک قزوین،کنگره سه هزار شهید استان پس از 5 وز به کار خود پایان داد و تعامل و همکاری مسئولان بیانگر این موضوع بود که مسئولان استان قزوین در برگزاری برنامه های بزرگ فرهنگی کمر همت می بندد و از پای نخواهند نشست.

همچنین حضور پر شور مردم اثبات کرد که شهروندان به برگزاری برنامه های فرهنگی علاقه دارند و همیشه ولایتمدار و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران بودهخ و هستند.امید است این نوع برنامه ها که خود یک رویداد بزرگ فرهنگی است در استان قزوین به شکل مستمر اجرا و برگزار شود.

گزارش از ناهید هدایتی

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار