استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: در عصر کنونی و توسعه فضای مجازی کتاب همچنان یک منبع قابل اعتماد و دارای هویت برای همگان است.
کد خبر: ۶۸۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 17 November 2018

کتاب یک منبع شناسنامه دار و با هویت برای همگان است

به گزارش تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی" روز شنبه در مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان که با حضور نمایندگان استان و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگ و قلم در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: تحولات بزرگ اجتماعی دنیا نتیجه مطالعه و آگاهی بوده است اگر این آگاهی نباشد نیازهای فیزیکی خود را هم نمی تواند تامین کند.

وی افزود: در دنیایی که ما داریم و در شرایطی که هر لحظه یک اتفاقی رقم می خورد باید دانش ما به روز باشد. برای رسیدن به اگاهی روشهای مختلفی داریم اما مطالعه و خواندن از مهمترین روشهاست.

استاندار قزوین بیان کرد: آنچه امروز با فضای مجازی روبرو هستیم که دنیایی از اطلاعات را در اختیار ما قرار می دهد البته گاهی یک سرگردانی هم ایجاد می کند. جاذبه های فضای مجازی گاهی ما را از سیر مطالعاتی باز می دارد.

وی یادآور شد: آنچه از فضای مجازی به ما منتقل می شود، منابع مطمئنی ندارد، گاهی نمی توان به فضای مجازی اعتماد کرد اما کتاب یک منبع شناسنامه دار است و همه چیزش آشکار است و می توان اعتماد کرد و با یک سیر مطالعاتی می توان به نتیجه گیری خوبی رسید.

زاهدی با بیان اینکه کتاب امروز یک نیاز اساسی است که مغفول مانده است، تصریح کرد: زمانی که تصمیم گرفتیم وارد دنیای صنعتی شویم فکر کردیم به کتاب نیازی نیست در حالی که مرکز رمان نویسی با رمان شاخص شد، فکر کردیم دیگر ادبیات و کتاب برای ما اهمیت ندارد در حالی که کتاب ما را با هویت آشنا می کند، در فضای عمومی جامعه شاید کمتر توجه کرده ایم. به کتاب و مطالعه در حالی که اساس کار توجه به علوم انسانی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سرانه مطالعه در کشور و استان کم است، گفت: کتابداران گنجینه دانش و اطلاعات هستند باید انجمن کتابخانه ها، کانون و آموزش و پرو ش برنامه ای داشته باشند و برای کودکان یک بستر سیر مطالعاتی را مهیا کنند تا خود بچه ها به مطالعه علاقمند شوند.

در پایان این مراسم از مسئولان کتابخانه ها و کتابخوان برتر استان تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار