مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: ۳۲ مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی استان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۸۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 17 November 2018

به گزارش تابناک قزوین،جلسه کارگروه ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در پایانه های بار و مجتمع های خدماتی- رفاهی بین راهی منطقه یک استانی روز شنبه در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین برگزار شد.

این نشست با حضور حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و معاونین حمل و نقل و توسعه مدیریت و منابع و کارشناسان استانهای تهران، البرز، قم، سمنان و همدان به میزبانی استان قزوین برگزار شد.

افشنی پیرنون در این جلسه در خصوص تشریح آخرین وضعیت استان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: طول راههای استان قزوین ۶۷۰۰ کیلومتر است که از این میزان ۲۱۷ کیلومتر آزادراه و ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه است و بخش هایی از ۳ آزاد راه مهم کشور شامل قزوین- کرج، قزوین- رشت و قزوین زنجان در این استان قرار دارند و مبادلات و تبادلات حمل و نقلی ۱۱ استان کشور بطور مستقیم از استان قزوین صورت می پذیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: فرصت های سرمایه گذاری خیلی خاص و منحصر به فردی در استان قزوین وجود دارد و در حال حاضر با توجه به تغییرات اقتصادی ایجاد شده بطور هماهنگ در راستای نحوه کسب درآمد و سرمایه گذاری بر اساس سیاستهای سازمان متبوع گام بر می داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: در حال حاضر تعداد ۳۲ مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی استان در حال بهره برداری هستند و همچنین تعداد ۱۸ موافقت اصلی جهت ساخت مجتمع خدماتی- رفاهی صادر شده و تعداد ۱۱ درخواست در حال استعلام و بررسی های اولیه می باشد. همچنین با تحت اختیار گرفتن آزاد راه قزوین- زنجان صدور موافقت اصولی در این محور را دردستور کار داریم.

پیرنون بیان کرد: قزوین دارای یک پایانه حمل و نقل کالای جاده ای در کیلومتر ۱۷ محور قزوین – بوئین زهراء است که حدود ۴۵ هکتار وسعت دارد و تعداد ۳۶ غرفه شرکت های حمل و نقل کالای جاده ای در آن مستقر می باشند و همچنین تعداد ۱۵ غرفه تجاری و تعمیرگاهی در آن فعالیت دارند و ماهانه حدود ۱۵ هزار بارنامه توسط این شرکت های حمل و نقل صادر می شود.

حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در ارتباط با ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در پایانه های بار و مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی گفت: افزایش جلب و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و فراهم سازی زمینه حضور بیشتر فعالان اقتصادی برای استفاده از امکانات، فرصتها و پتانسیل های موجود در پایانه های بار و مجتمع های خدماتی- رفاهی بین راهی به منظور افزایش تنوع خدمات قابل ارائه لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر در دستور کار قراردادن تسریع در صدور مجوزها و سهولت بیشتر در فراهم کردن فرصت های سرمایه گذاری بخش خصوصی در پایانه های بار و مجتمع های خدماتی- رفاهی بین راهی بیان داشت: جذب مسافران جاده‌ای به داخل مجتمع‌های خدماتی -رفاهی بین‌راهی به منظور برخورداری از یک استراحت کوتاه‌مدت رضایت‌بخش، استفاده از امکانات داخل مجتمع‌ها، رفع خستگی و پیگیری سفر به شکلی ایمن تا رسیدن به مقصد نقش قابل‌توجهی در ارتقای ایمنی جاده‌ای دارد. لذا جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه از اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

در بخشی از این نشست منطقه ای یک روزه استانی که در قزوین برگزار شد با حضور مدیران تعدادی از مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی استان قزوین پیرامون موضوعات و چالش های پیش روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بحث و تبادل نظر شد و در ادامه استانهای حاضر به بیان نقطه نظرات و راهکارهای پیشنهادی پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار