طی 6 ماه سال جاری؛
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: طی 6 ماه سال جاری،۷ هزار و ۴۶۲ نفر در این مراکز پذیرش شدند و خدمات مناسب به آنها ارائه شده است.
کد خبر: ۶۸۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 18 November 2018

پذیرش بیش از 7 هزار نفر در مراکز کاهش آسیب اعتیاد

به گزارش تابناک قزوین،علیرضا وارثی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شدبا اشاره به آمار مراکز کاهش آسیب استان قزوین در ۶ ماه سال جاری افزود: ۷ هزار و ۴۶۲ نفر در این مراکز پذیرش شدند و خدمات مناسب به آنها ارائه شده است.

وارثی با بیان اینکه در یک مرکز باشگاه مثبت ۶۸ نفر پذیرش شدند و یکصد و ۹۷ بسته حمایتی به آنها ارائه شده است، اضافه کرد: در دو مرکز سرپناه شبانه استان قزوین ۹۳ نفر، چهار مرکز گذری ۶۶۳ نفر و توسط ۱۵ تیم سیار ۶ هزار و ۶۳۸ نفر پذیرش شدند.

این مسئول بیان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزندپروری و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر به ۷۳ هزار نفر از اعضای خانواده و در محیط‌های آموزشی مانند مدارس، مهدکودک و دانشگاه به ۲۷ هزار نفر ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در محیط کاری، اداری، کارگری، صنعتی و نظامی به چهار هزار نفر و در محلات که شامل شهری و روستایی می‌شود به ۱۰ هزار نفر آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد ارائه شده است.

وارثی اظهار کرد: در مراکز بلند مدت که ۴ تا ۶ ماه برای و بازتوانی بیماران وابسته به مواد مخدر که روابط بین فردی و کارکرد اجتماعی آنها به شدت افت کرده، از تیر تا شهریور ماه ۵۱ نفر پذیرش شدند.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه یک هزار و 800 کارگاه آموزشی طی 6 ماه سال جاری برگزار شده که 20 هزار نفر شرکت کردند، یادآور شد: همچنین در این مدت با برگزاری 14 همایش یک هزار و 700 نفر و  یکصد و 20 نمایشگاه 12 هزار نفر حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار