معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین :
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: جمع کل سرمایه گذاری مصوب خارجی استان یک و نیم میلیارد دلار بوده که تاکنون 651 میلیون دلار آن به استان وارد شده است.
کد خبر: ۶۸۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 18 November 2018

651 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی به قزوین وارد شدبه گزارش تابناک قزوین،منوچهر حبیبی روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور مرتضی شهیدزاده رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در استانداری برگزار شد افزود: طی 6 ماه اول امسال 60 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب استان بوده که 19 میلیون دلار آن جذب شده است.


وی با معرفی ظرفیت های و توانمندی های استان گفت: قزوین طبق آخرین سرشماری 6 شهرستان، 25 شهر، 19 بخش، 46 دهستان و یک میلیون و 273 هزار نفر جمعیت دارد.


این مسئول گفت: سهم استان از تولید ناخالص داخلی با احتساب نفت 1.7 و بدون نفت 1.96 صدم و نرخ بیکاری استان 11 درصد بوده که نسبت به میانگین کشوری 1.2 دهم درصد پایین تر است.


وی اضافه کرد: اشتغال سیاست گذاری شده امسال 17 هزار و 852 نفر است که تا پایان نیمه اول امسال 6 هزار و 611 نفر آن محقق شد.


حبیبی ادامه داد: قزوین توانمندی های بسیار بالایی در حوزه های مختلف دارد و موقعیت خاص جغرافیایی، نزدیکی به پایتخت و 15 شهرک صنعتی با یک هزار و 290 محصول صنعتی به مزیت های استان افزوده است.


این مسئول اضافه کرد: قزوین در بخش کشاورزی نیز با کمتر از یک درصد مساحت کشور 300 هکتار کشت زراعی و 71 هزار هکتار باغ دارد و در تولید زغال اخته، زیتون، انگور، گیلاس، گلابی و نباتات علوفه ای نیز جایگاه ممتاز کشور را به دست آورده است.


وی گفت: استان در تولید مرغ اجداد، مرغ مادر تخمگذار و تولید ماهیان سردآبی و زینتی نیز رتبه های خوبی در کشور دارد.


حبیبی گفت: قزوین از حیث میراث فرهنگی و تاریخی نیز با هزار و 319 اثر ثبت شده در کشور برجسته است و باید مانند بخش های صنعت و کشاورزی فعال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار