استاندار ایلام گفت: هشت سال جنگ تحمیلی، کنگره بزرگ اربعین و صادرات بالای کالا از مرز مهران سه دلیل منطقی برای افزایش سهم استان از اعتبارات ملی است و مدیران برای جذب اعتبارات باید با استدلال منطقی از این دلایل استفاده نمایند.
کد خبر: ۶۸۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 18 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در هفتاد و یکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: استان ایلام هشت سال در دوران جنگ تحمیلی و دفاع از کشور و کیان اسلامی قرار داشته و از توسعه محروم مانده است، در کنار این موضوع ایلام محل تردد حدود پنج میلیون زائر عتبات عالیات است و زیرساخت های استان باید متناسب با این جمعیت برنامه ریزی و اجرا شود.

استاندار ایلام ادامه داد: زیرساخت های عمرانی از جمله راه ها، آب، برق، گاز و دیگر نیازها باید به نسبت جمعیت زواری که از مرز مهران تردد می کنند پیش بینی شود و نمی توان فقط به جمعیت استان برای اجرای زیرساخت ها اکتفا کرد.

سلیمانی دشتکی همچنین به صادرات بالای کالا از مرز مهران و تردد کامیون ها از استان اشاره کرد و گفت: صادرات غیر نفتی استان که درصد بالایی از صادرات غیر نفتی کشور را شامل می شود از مرز مهران صورت می گیرد و روزانه بین 700 تا 900 کامیون از مرز مهران برای صادرات کالا عبور می کنند که زیرساخت هایی برای این حجم صادرات در استان باید در نظر گرفته شود و این دلایل باعث می شود که زیرساخت های استان باید با دید ملی محاسبه و در نظر گرفته شود. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار