توسط شبکه تعاون روستایی شهرستان قزوین صورت گرفت؛
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین گفت: برای اولین باردر قزوین بیش از ۳۲ تن برنج از کشاورزان بخش الموت غربی توسط تعاونی های تحت پوشش اداره تعاون روستایی این شهرستان خریداری شد.
کد خبر: ۶۸۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 18 November 2018

خرید بیش از ۳۲ تن برنج از کشاورزان الموت غربی

یحیی کمالی پور در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین با اشاره به خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم و کلزا از ابتدای امسال توسط شبکه تعاون روستایی شهرستان قزوین، گفت: در این مدت بیش از ۱۸ میلیون و ۹۹۷ هزار کیلوگرم گندم و بیش از ۷ میلیون و ۵۹۳ هزار کیلوگرم کلزا خریداری شد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین هدف از خرید تضمینی را تشویق  و ترغیب کشاورزان به تولید بیشتر و حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان دانست و افزود: جلوگیری از نوسان شدید قیمت ها، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و ضرر و زیان کشاورزان از دیگر اهداف خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه هدف از خرید توافقی محصولات کوتاه کردن دست دلالان و حمایت از کشاورزان است، تصریح کرد: خرید توافقی با برنامه ریزی قبلی در کمیته بازرگانی استان مصوب شد و مقرر گردید توسط تعاونی‌ها تحت پوشش  انجام ‌گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در سال جاری  انواع محصولات کشاورزی به صورت توافقی خرید و فروش شده است، اظهار کرد: در این شکل از خرید، تعاونی‌ها سعی می‌کنند با توجه به رسالت اصلی خود، بازار را به نفع تولیدکننده  و مصرف کننده تغییر دهند.

کمالی پور خاطرنشان کرد: در خرید توافقی هدف جلوگیری از زیان تولید کنند گان و مصرف کنندگان  با حذف واسطه گران است  و تعاونی به‌صورت مستقیم محصول را از تولیدکننده می‌خرد و به قیمت مناسب از طریق فروشگاها خود با نرخ تعاونی به مصرف کنندگان عرضه می کند و در نتیجه از سوءاستفاده فرصت‌طلبان جلوگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار