استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: قزوین از استان هایی است که می تواند نقش پررنگ تری در توسعه ملی داشته باشد و باید از این ظرفیت های بیشتر بهره برداری شود.
کد خبر: ۶۸۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 18 November 2018

ظرفیت های قزوین در توسعه ملی فعال تر شودبه گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور مرتضی شهیدزاده رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در استانداری برگزار شد، افزود: 31 استان کشور هرکدام ظرفیت و سهم خاصی در تولید و رونق اقتصادی کشور دارند و باید با شناخت این ظرفیت ها برای توسعه ملی اقدام کرد.


زاهدی افزود: بسیاری از استان های کشور تنها در یک ظرفیت کشاورزی، صنعتی یا گردشگری فعال هستند اما قزوین با موقعیت ویژه و ممتاز در تمامی این ویژگی های برجسته و حایز رتبه است.


وی گفت: قزوین در میان پرجمعیت ترین مناطق کشور قرار گرفته است و هر نوع کالایی را که تولید نماید برای بازار مصرف داخلی و فروش آنها مشکلی نخواهد داشت.


استاندار با بیان اینکه زیرساخت هایی که دراستان برای رونق تولید وجود دارد در کمتر استانی پیدا می شود،افزود: استان قزوین از نظر زیر ساخت های ریلی و جاده ای از وضعیت مطلوبی برخوردار است و علاوه بر آنها فرهنگ کار در عرصه های صنعتی و کشاورزی در آن برجسته است.


این مسئول اضافه کرد: قزوین با تنوعی از فرهنگ ها مواجه است و وجود نیروهای متخصص و بخش خصوصی توانمند به ظرفیت های استان افزوده است.


استاندار با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مختلف استانها افزود: قزوین با کمتر از یک درصد مساحت کشور بیش از 4.5 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند و در صنعت نیز وجود حدود چهار هزار واحد تولیدی ظرفیت بالایی برای کل کشور است.


وی افزود: قزوین در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های زیادی دارد و در گذشته به عنوان محل عبور بوده ولی امروزه به عنوان یک مقصد شناخته شده است.


این مسئول ادامه داد: باید از این ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، صنعتی، کشاورزی و... بهره برداری بیشتری برای توسعه ملی صورت گیرد.


به گفته وی، استان قزوین به دلیل صنعتی بودن از نوسانات ارز و تحریم ها آسیب پذیری بیشتری داشته است که امیدواریم با حمایت های مسئولان برای تقویت و رفع مشکلات آنها اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار