رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: یکی از مهمترین اهداف این فدراسیون که در برنامه ششم توسعه نیز مورد توجه قرار گرفته، بحث سلامت جامعه جانبازان و معلولین در حوزه ورزش است.
کد خبر: ۶۸۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹ 18 November 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، حمیدعلی صمیمی در مجمع سالیانه هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه که با حضور مسئولان ورزش استان، مربیان، ورزشکاران و مدال آوران بازی های آسیایی 2018 جاکارتا برگزار شد، توجه به سلامت جامعه ورزشکاران جانباز و معلول را یکی از موضوعات اصلی در برنامه ریزی های این فدراسیون عنوان کرد و گفت: در بحث قانون برنامه ششم توسعه نیز این مسئله مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در ماده 24 برنامه ششم توسعه موضوع اختصاص 27 صدم درصد مالیات ارزش افزوده به ادارات کل ورزش و جوانان مطرح شده و در این ماده قانون از قید "بویژه"جهت بهره مندی ورزشکاران معلول و جانباز از اعتبار در نظرگرفته شده، استفاده شده است. در این راستا، تلاش می کنیم با رایزنی بتوانیم سهم خود را از این اعتبارات مشخص و در اختیار هیات های شهرستان ها قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اثر این اقدامات منتج به این شود که معلولینی که در خانه ها هستند را دعوت و یا بگونه ای برایشان ایجاد انگیزه کنیم تا وارد عرصه ورزش شوند. توانمندی های آنها شناخته و امید به زندگی در میان آنان ایجاد شود.

صمیمی به مشکلات خانواده های ورزشکاران معلول و جانبازان در تامین هزینه های فرزندانشان هم اشاره کرد و گفت: بسیاری از این خانواده ها توان پشتیبانی مالی مستمر از فرزندان خود را ندارند، خصوصا در بحث هرینه ایاب و ذهاب آنها که بسیار بیشتر از هزینه های یک فرد سالم تمام می شود.

وی یادآورشد: بی توجهی به چنین مسائل و نکات ریزی در ورزش معلولین و جانبازان باعث می شود که رشته های این ورزش معطل و یا تعطیل شوند.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در ادامه به موضوع توانمندسازی هیات های شهرستانی اشاره کرد و افزود: تاکنون ادارات کل ورزش و جوانان هشت استان کشور به واگذاری بخشی از اماکن ورزشی تحت اختیار خود به هیات های جانبازان و معلولین برای مدت 10 سال اقدام کرده اند که هیات ها کار نگهداری از این امکان را نیز برعهده خواهند داشت.

وی تاکید کرد: در این راستا، انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز به عنوان یکی از استان های پیشرو در حمایت از ورزشکاران جانباز و معلول در این زمینه اقدام کند.

صمیمی همچنین از افزایش تعامل این فدراسیون با سایر دستگاه های همکار و متولی همچون بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ادارات کل ورزش و جوانان خبرداد و عنوان کرد: در این رابطه از هرکدام از این نهادها نماینده ای را به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون پذیرفته ایم که در سطوح استانی نیز باید این کار انجام گیرد.

وی توجه به رده جوانان را از برنامه های کنونی فدراسیون جانبازان و معلولین خواند و افزود: درحال تدارک اردوها و برنامه های مختلف برای این رده هستیم، چرا که نمی خواهیم در المپیک 2020 به دلیل نداشتن نیروی آماده و جایگزین دچار افت شویم.

به گفته این مسئول نگاه فدراسیون جانبازان و معلولین به المپیک 2020 کسب تنها مدال های طلا و نقره است که در این راستا ورزشکاران رشته های زیرمجموعه این فدراسیون باید با تلاش بسیار رکوردهای خود را نزدیک به رکورد المپیک کنند.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین بااشاره به اهمیت امکانات و تجهیزات در ورزش جانبازان و معلولین، اعلام کرد: بخشی از وسائل مورد نیاز این ورزشکاران را خریداری کرده ایم و بزودی آن را توزیع خواهیم کرد. ازسوی دیگر باهمکاری شرکت های دانش بنیان داخلی درحال تولید برخی از تجهیزات در کشور هستیم که از جمله آن تولید آزمایشی نیزه است.

وی در ادامه هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه را از جمله هیات های موفق سطح کشور دانست و افزود: این هیات توانسته است در سطوح سلامت عمومی، استعداد یابی و ورزش قهرمانی و حرفه ای ورزشکاران جانباز و معلول بخوبی عمل کند.

صمیمی با تاکید بر اینکه بستر فعالیت این ورزشکاران در شهرستان های کرمانشاه نیز فراهم شده، گفت: استعدادهای بیشتری در این استان وجود دارد که باید تلاش کنیم شناسایی شوند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار