معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:
معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی و کارشناس مسئول زیتون استان قزوین گفت : عملیات برداشت دانه روغنی زیتون از سطح شش هزارو ۵۰۰ هکتار از باغات بارور منطقه طارم سفلی آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 19 November 2018

آغاز برداشت زیتون از سطح ۶۵۰۰ هکتار از باغات بارور قزوین

مجید حدادیان در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین،اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات زیتون استان ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار است که از این میزان شش هزار و ۵۰۰ هکتار بارور است.

وی افزود: در سال جاری  ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن دانه زیتون در استان تولید می شود  که ۵۵ الی ۶۰ درصد بصورت برداشت سبز یا کنسروی و ۴۰ الی ۴۵ درصد به صورت برداشت روغنی بوده که جهت استحصال روغن به کارخانه های فرآوری و روغن کشی حمل می شود.

حدادیان پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت باغات زیتون  ۹ هزار تن دانه روغنی برداشت شود که با احتساب ۱۸ تا ۲۰ درصد ضریب تبدیل به روغن حدود ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تن روغن زیتون  تولید شود  .

به گفته وی؛ در حال حاضر ۸ واحد روغن کشی زیتون در منطقه طارم سفلی وجود دارد که محصول زیتون باغداران را  بصورت دستمزدی روغن کشی و خریداری می کنند.

کارشناس مسئول زیتون استان قزوین گفت: محصول برداشت شده زیتون جهت استحصال روغن می بایست در شرایط مطلوب بارگیری و حمل شود تا روغن استحصالی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

حدادیان به باغداران زیتونکار توصیه کرد: زیتون ها را در داخل سبدهای مخصوص جمع آوری و در حداقل زمان ممکن؛ مراحل روغن کشی را انجام دهند.

وی بیان کرد: روغن زیتون بکر و طبیعی با کیفیت ممتاز حاصل دانه زیتونی است که در بهترین زمان برداشت شده و در شرایط مناسب بارگیری، حمل و توسط واحدهای فرآوری روغن کشی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار