معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین گفت:در بازآفرینی محلات ناکارآمد و فرسوده شهری نباید جزیره ای عمل کرد.
کد خبر: ۶۸۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 20 November 2018

در بازآفرینی محلات ناکارآمد شهری نباید جزیره ای عمل کردبه گزارش تابناک قزوین،علیرضا آشناگر " در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی بازآفرینی شهری استان قزوین اظهار کرد: باید بخشی از اعتبارات عمرانی شهرداری ها به حوزه بازآفرینی شهری اختصاص یابد تا شاهد حجم بیشتری از خدمات رسانی به محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد باشیم.

وی افزود: هدف اصلی ما از اجرای طرح های بازآفرینی شهری افزایش نشاط در بین شهروندان و همچنین رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به لزوم تقویت اعتبارات مربوط به حوزه های فرهنگی،افزود: بودجه ای که برای طرح های فرهنگی و اجتماعی تنظیم شده کمتر از سه درصد است که این رقم باید حداقل به 10 درصد افزایش یابد.

این مسئول بیان کرد:در خیلی از محلاتی که نیازمند اجرای طرح های بازآفرینی شهری هستند امکان اجرای طرح های بزرگ وجود ندارد و برای این محلات باید طرح های کوچک فرهنگی و ورزشی را پیش بینی و اجرا نمود بنابراین نباید به بهانه نبود مکان مناسب از این کار صرف نظر کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: برای بازآفرینی محلات فرسوده و ناکارآمد شهری نباید جزیره ای عمل کرد بلکه باید کارها را در قالب یک سند جامع پیش برد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت جوانان خلاق و نخبه ساکن در بافت های ناکارآمد برای بهبود وضع این مناطق بهره گرفت، در شهر قزوین محله هادی آباد در اولویت اجرای طرح های بازآفرینی شهری قرار دارد و باید دستگاه های ذیربط از ظرفیت های خود به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح استفاده کنند.

به گفته آشناگر، بافت نامتراکم محلاتی چون هادی آباد در برابر زلزله چندان مقاوم نیست و باید برای کاهش آسیب های احتمالی راهکارهای لازم در شورای تامین ارایه و تصمیم مناسبی اتخاذ شودوباید مهارت آموزی به ساکنان این محله نیز در جهت شکوفایی استعداد افرادی که نیازمند آموزش حرفه هستند، مورد توجه قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار