مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی قم گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی قم کهنه شده است و عمر اتوبوس های به 10 سال رسیده است برای این مسئله برنامه ریزی انجام شده است و تا پایان امسال بسیاری از اتوبوس های فرسوده در قم از گردونه حمل و نقل خارج می شوند.
کد خبر: ۶۸۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 20 November 2018

به گزارش تابناک قم، حسین مؤمنی موحد با اشاره به کارت اتوبوس ها، اظهار داشت: کارت اتوبوس در باجه ها وجود ندارد به خاطر اینکه قرارداد ما با شرکتی که کار توزیع و شارژ کارت و پشتیبانی کارت بلیت اتوبوس را انجام می داد در دی سال 96 به اتمام رسیده است و در این مدت هم یک قرارداد موقت برای پشتیبانی تنظیم شده و توزیع کارت انجام شده اما متأسفانه چند ماهی است کارت بلیت اتوبوس در سطح شهر قم کم است.

وی افزود: شهرداری یک قرارداد جدید با یک شرکت تنظیم کرد اما آن شرکت هم نتوانست به تعهداتش عمل کند و قرارداد فسخ شد در حال حاضر در حال پیگیری هستیم تا کارت بلیت‌های جدید را توزیع کنیم کارت ها آماده است و فقط کد گذاری آن‌ها باقی مانده است و تا چند روز آینده در سطح شهر و از طریق باجه های مشخص توزیع می شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی قم با اشاره به بالا رفتن سن ناوگان حمل و نقل عمومی استان، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی قم کهنه شده است و عمر اتوبوس های به 10 سال رسیده است برای این مسئله برنامه ریزی انجام شده است و تا پایان امسال بسیاری از اتوبوس های فرسوده در قم از گردونه حمل و نقل خارج می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در سال 98 هم باقی مانده اتوبوس های فرسوده به فواصل مختلف از رده خارج می شوند و اتوبوس های نو جایگزین آن‌ها می شوند.

قم به 250اتوبوس نو نیازمند است

مومنی اظهار داشت: امسال 70 دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه حمل و نقل عمومی می شود، سال گذشته50 دستگاه و امسال 23 دستگاه اتوبوس خریداری شده که تا چند روز آینده تحویل داده می شود و برای سال 98 هم شهرداری برنامه ای برای خرید اتوبوس دارد در کل حدود250 دستگاه اتوبوس باید خریداری و جایگزین اتوبوس های فرسوده در قم شود.

وی بیان داشت: کارهای مقدماتی تحویل این اتوبوس ها در حال انجام است و به‌محض اینکه قرارداد آن نهایی شود اتوبوس ها تحویل گرفته می شوند و جایگزین اتوبوس های قدیمی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی قم در پاسخ به این سؤال که آیا 50 اتوبوس تحویل گرفته شده در سال 96 در سطح شهر فعال شده اند؟ گفت: 50 دستگاه اتوبوس را تحویل گرفته ایم چند دستگاه آن در شهر و برای جابه‌جایی مسافران فعال است و تعدادی هم در پارکینگ سازمان است و 23 دستگاه اتوبوس جدید دیگر هم طی یکی دو ماه آینده تحویل گرفته می شود و الباقی هم فروردین و اردیبهشت سال آینده تحویل گرفته می شود.

وی اظهار داشت: 120 دستگاه اتوبوس ملکی سازمان در پارکینگ سازمان متوقف است که برای بازسازی آن‌ها برنامه ریزی انجام شده است و مناقصه ای هم انجام شد چند شرکت که حرفه ای نبودند در مناقصه شرکت کردند که مورد موافقت قرار نگرفت به همین خاطر مناقصه مجدد تمدید شد تا برای بازسازی اتوبوس ها شرکت های توانمند حضور پیدا کنند.

وی تأکید کرد: بازسازی120 اتوبوس متوقف شده در پارکینگ سازمان انجام می شود و این اتوبوس ها به چرخه حمل و نقل عمومی باز می گردند.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی قم در پاسخ به این سؤال که برای توزیع اتوبوس های نو تفاوتی بین مناطق وجود دارد؟ گفت: اصلاً این‌طور نیست در حال حاضر اتوبوس های اسکانیای جدید که در داخل شهر فعالیت دارند در تمام سطح شهر پراکنده هستند از جمله در خطوط منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم بقیه اتوبوس ها هم به‌محض اینکه تحویل اتوبوس رانی شوند در 16 خط اتوبوسرانی که در سطح شهر وجود دارد توزیع می شود مردم مطمئن باشند در این زمینه تبعیضی صورت نمی گیرد.

منبع: قم فردا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار