لوئیز خاویر دیروز و عبدالحکیم امروز سه شنبه با دعوت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در جمع استادان و کارکنان این دانشگاه شرح مختصری از چگونگی گرویدنش به دین اسلام را بیان کرد.شرح مختصری که می توان از آن حدیث های مفصل تحلیل و تفسیر کرد.
کد خبر: ۶۸۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 20 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / فرهنگی ، لوئیز خاویر دیروز و عبدالحکیم امروز سه شنبه با دعوت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در جمع استادان و کارکنان این دانشگاه شرح مختصری از چگونگی گرویدنش به دین اسلام را بیان کرد.شرح مختصری که می توان از آن حدیث های مفصل تحلیل و تفسیر کرد.
عبدالحکیم بی ریا و صادقانه از چکونگی گرایشش که با چاشنی عقل، منطق و حس درونش به اسلام ، قرآن و پیامبر اعظم (ص) و همچنین به مذهب تشیع روی آورده ، سخن می گوید.
وی تاکید می کند که به یکباره و احساسی تغییر دین نداده است . او با کنکاش، مطالعه و تورق عمیق در سیر تاریخی اسلام به وجوه اشتراکات فراوانی از انجیل و حتی تورات و تطبیق آنان بر پایه استدلال به موازین دین مبین اسلام رسیده و انگاه به اسلام گرایش یافته است.
 
ماجرای

نکته قابل تامل آنکه لوئیز اسلام و پیام آور وحدت یعنی احمد (حضرت محمد مصطفی ص) را از دل مسیحیت ، کتاب انجیل و کلیسا کشف کرده است.
او به صراحت اذعان می کند که در کتاب مقدس مسیحیت، حضرت عیسی (ع) نوید آمدن دینی را داده که کامل ترین و جامع ترین دین است.
لوئیز خاویر در سخرانی امروز سه شنبه خود در جمع دانشگاهیان گفت که موضوع تثلیث(خدای سه گانه) تفکری منحرف و تحریف شده از کتاب انجیل است اما در اصل و اساس دین مسیح همواره اعتقاد به خدای یکتا و وحدانیت وجود داشته است.
او معتقد است که رهبران جدید مسیحیت و کاتولیک با تحریف کتاب انجیل و تعبیر وارونه از واژه احمد در کتاب مقدس مسیحیان او را به جبرئیل و استغفرالله به روح مقدس تغییر و تفسیر کرده اند.
لوئیز می گوید خداوند متعال حتی در کتاب تورات با واژه بداهه که به انگلیسی 'genesis' خوانده می شود قوم بنی اسرائیل را به خدای یکتا و یگانه دعوت کرده است.
وی با تشریح بخشی از شرح و حال چکونگی گرایشش به دین اسلام می گوید هنگامی که به گذشته خود و شرایط آن دوران و سالهای نخست مطالعه و تحقیقش درباره اسلام و احکام مسلمانان می اندیشد، تصور موقعیت امروز برایش کاملا ناممکن بوده است.
 
ماجرای

وی تعصب شدید خود و خانواده مذهبی اش را نسبت به دین مسیحیت و مخالفت ها و شرایط سخت آن دوران را یادآور می شود و اذعان می کند که تا مدتها مطالعه و تحقیق درباره اسلام را به صورت پنهانی دنبال می کرد.
لوئیز می گوید نخستین جرقه مسلمان شدنش از سن 14سالگی و از یک مرکز اسلامی در شهر «بوئناونتورا» محل زندگی اجدادی اش آغاز شد.
وی بیان می کند که تاثیر اخلاق و رفتار مسلمانان این مرکز اسلامی تا حدود زیادی بر وی تاثیر گذاشت و همین رفتارهای مهربانانه و انسانی سبب شد که به مطالعه دین اسلام و مقایسه اش با مسیحیت و کاتولیک بپردازد.
لوئیز می گوید در حالی که از سن 14 سالگی نخستین بار با مسلمانان و دین اسلام آشنا شدم اما تا سن 18 سالگی و در دوران تحقیق و مطالعه ام همچنان احکام و عقاید دین مسیحیت را به جا می آوردم و از 18 سالگی نیز احکام و عقاید اسلامی را انجام دادم.
وی تصریح کرد که پس از مطالعه و تحقیق فراوان و مقایسه عقاید، احکام، مفاهیم و مبانی دین اسلام با مسیحیت سرانجام به حقانیت ، کامل بودن و هدفمند بودن این دین پی بردم و در سن 21سالگی شهادتین را به زبان آوردم.
لوئیز ابراز داشت: نوع رفتار و اخلاق مسلمانان در این مرکز اسلامی آنچنان بر من تاثیر می گذاشت که از خودم می پرسیدم این اخلاق ، مهربانی و اخلاص این افراد چگونه بدست آمده است.
 
ماجرای

لوئیز خاویر اذعان می کند که این نخستین جرقه روی آوری به دین اسلام بود که در وجودش احساس کرد و از آنجا که بسیاری از همسایگان وی نیز کاتولیک بودند و ارتباط تنگاتنگ با آنها نیز سبب شد که خانواده (پدرو مادرش) وی را در یک دبیرستان مذهبی ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه پس از پایان تحصیلات در این دبیرستان فارغ التحصیلان نیز ملبس به لباس کشیش می شوند و به حوزه وارد می شوند، گفت: در طول سالها تحصیل نیز همچنان به مطالعه و تحقیق و رسیدن به حس درونم از اسلام ادامه می دادم.
به گفته لوئیز خاویر، وی در طول این سالهای تحقیق با فشارها، سختی ها و محدودیت های فراوانی مواجه بود.
وی گفت در طول سالهای تحقیقم تنها یکی از استادان ماجرای تحقیق و مطالعه ام را درباره دین اسلام فهمیده بود که البته او هم این راز را به هیچ وجه به مدیران مدرسه گوشزد نکرد و حتی در پنهان از من می خواست که این مطالعه را رها نکنم.
لوئیز می گوید: در این مدرسه به خاطر تفسیر انجیل ، تورات و مسیحیت روزهای یکشنبه نماز مسیحیان خوانده می شد و مدرسه ای بود که فراگیران آن به طور مطلق مسیحی و کاتولیک بودند.
 
ماجرای

این جوان مسلمان شده کلمبیایی همچنین اذعان می کند که سرانجام با سیر مطالعات فراوان و تحقیقات گسترده به یقین رسیدم که عقیده، مبانی دین اسلام و تفسیر این دین از وحدانیت خداوند و نبوت الهی یک حقیقت وجودی است و این دین اساس و بنیانش بر یکتاپرستی بوده و همان هدفی را دنبال می کند که حضرت مسیح (ع) و کتاب مقدس مسیحیان به دنبال آن بوده است.
وی می گوید که انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های امام خمینی (ره) همچون موجی تمامی کشورهای جهان به ویژه قاره آمریکا را درنوردیده و گرایش روزافزون بسیاری از افراد و حتی چهره های مشهور جهانی به اسلام با قوت ادامه دارد.
او در این سالها در مناسبت ها و فعالیت های دینی و مذهبی در ایران شرکت کرده و به پیاده روی اربعین حسین (ع) نیز مشرف شده اکنوی آرزوی تشرف به خانه خدا را دارد.
وی ابراز داشت: در کشور کلمبیا از جمعیت حدود 46 میلیون نفر حدود یک درصد مسلمان هستند که بیش از نیمی از انها که بیشتر مردمان بومی منطقه هستند شیعه و مابقی که مهاجرانی از مصر، فلسطین، سوریه و یا لبنان هستند سنی مذهبند.
لوئیز می گوید که بر اساس قانون، کشور کلمبیا گرایش به ادیان مختلف را ازاد و به رسمیت می شناسد و مردم می توانند هر دین و مذهبی داشته باشند.
 
ماجرای
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار