معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین:
معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین گفت:خانه امن در خدمات نگهداری،اشتغالزایی، توانمند سازی و مهارت آموزی به زنان آسیب دیده کمک بزرگی می کند.
کد خبر: ۶۸۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 21 November 2018

خانه امن پناه زنان بد همسر

بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: خانه امن در استان قزوین از سال 96 راه اندازی شد که سال گذشته به مناسبت هفته بهزیستی به صورت رسمی کار خود را از مهر ماه آغاز کرد.

وی افزود: خانه امن برای زنانی که تحت خشونت خانگی جسمی،عاطفی و روانی هستند احداث شده است تا همراه فرزندان خود پذیرش شوند ضمن اینکه در خانه امن همیشه یک مددکار،مشاور حقوقی و یک روانشناس وجود دارد که زنان را با توجه به مشکلاتشان راهنمایی می کند همچنین این مکان،در خدمات نگهداری،اشتغالزایی، توانمند سازی و مهارت آموزی به زنان آسیب دیده کمک بزرگی می کند.

رحمانی بیان کرد: بیشتر افرادی که به خانه امن مراجعه می کنند کسانی هستند که با زوجی که دارای اختلال روان است دچار مشکل شده اند و به بهزیستی و خانه امن پناه آورده اند چرا که برخی زنان به علت کتک خوردن بسیار به پزشک قانونی  هم مراجعه می کنند .

این مسئول،فقر،اعتیاد،عدم شناخت،اختلالات روانی،بیکاری،تفاوت های فرهنگی و مرد یا زن سالاری را از دیگر عوامل زمینه ساز همسر آزاری برشمرد و افزود: از آنجا که تمامی افرادی که از سوی همسران‌شان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند برای شکایت و پیگیری به مراجع ذی‌صلاح مراجعه نمی‌کنند بنابراین آمار دقیقی در خصوص همسر آزاری در کشور و حتی استان قزوین وجود ندارد.

رحمانی تصریح کرد: سازمان و نهادها برای رفع فقر و ارتقای سطح فرهنگی تلاش بسیاری می کنند اما دقت و توجه خانواده ها در انتخاب همسر در این امر نقش تعیین کننده تری دارد که نباید بی توجه از کنار آن عبور کرد.

به گفته او، بابالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسرآزاری را به حداقل رساند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار