معاون اقتصادی استاندار قزوین خبر داد:
معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: نرخ بیکاری اعلام شده با یک کار علمی صورت گرفته در استان قزوین ۱۱ درصد و در کشور ۱۲ درصد گزارش شده که کمتر از میزان کشوری است.
کد خبر: ۶۸۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 21 November 2018

نرخ بیکاری در استان کمتر از میانگین کشور استبه گزارش تابناک قزوین،"منوچهر حبیبی" در جلسه کارگروه اشتغال استان قزوین که روز سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: کسب مقام سوم کشوری در پرداخت وام روستایی بیانگر موفقیت استان در اجرای طرح های اشتغال در مناطق محروم است.

وی افزود: ۵۰ درصد از مرحله دوم اعتبارات گرفته شده که از مدیران انتظار داریم برای توزیع و اجرای مرحله بعدی با سرعت بیشتری آماده باشند.

حبیبی بیان کرد: نرخ بیکاری اعلام شده با یک کار علمی صورت گرفته در استان قزوین ۱۱ درصد و در کشور ۱۲ درصد گزارش شده که کمتر از میزان کشوری است هرچند آمار فصلی قابل استناد نیست اما در کاهش نرخ بیکاری یک درصدی در ردیف ۸ استانی هستیم که در مسیر کاهشی بوده ایم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: قزوین در مرحله اول طرح اشتغال روستایی موفق عمل کرده و چون این تسهیلات سود کمی دارد با متقاضیان زیادی مواجه است و باید تخصیص ها ۱۰۰ درصدی باشد.

به گفته وی،بررسی ها نشان می دهد طرح مشاعل خانگی در کشور و استان موفق بوده است و باید تداوم یابد.

حبیبی یادآورشد: نرخ مشارکت در کشور ۴۰ درصد و در قزوین ۴۳ درصد است که بیانگر مثبت بودن روند کارهاست اما در خصوص تسهیلات پرداختی نظارتها مهم است و فرمانداران کنترل کنند تا وامها به اشتعال و تولید منجر شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد پرداخت تسهیلات کمتر از۵۰۰ میلیون تومان به هدف رسیده و صنایع کوچک موفق بوده اند و در کمیته امداد و بهزیستی روند خوب است.

وی بیان کرد: طرح مهارت آموزی در محیط های واقعی کار از سوی دستگاههای اجرایی باید جدی گرفته شود و سازمانهای صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و دستگاههای زیربنایی لازم است با اداره آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین بیشتر همکاری کنند و تامین اجتماعی هم مشوق بیمه ای پیش بینی کند تا از طرح مهارت آموزی استاد و شاگردی استقبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار