معاون مشارکتهای مردمی وزارت کشور:
معاون مشارکتهای مردمی وزارت کشور گفت: مهمترین رویکرد ما در وزارت کشور بحث تسهیل صدور پروانه و تمدید مجوز فعالیت است، جلساتی با نهادهای مختلف برگزار کردیم که آن قوانین جدیدی را مشخص کرده است و توافقاتی خوبی حاصل شده است بزودی سامانه متمرکزی برای همه فرایند تاسیس، نظارت و تمدید انجام می شود.
کد خبر: ۶۸۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 21 November 2018

به گزارش تابناک قزوین،اکبری معاون مشارکتهای مردمی وزارت کشور روز چهارشنبه در پنجمین همایش سالانه سازمانهای مردم نهاد که با استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم برای رسیدن به توسعه پایدار و متوازن، مشارکت و جذب مشارکت های اجتماعی است برای داشتن مشارکت اجتماعی مناسب نیازمند توانمندی های لازم بین اعضای جامعه و مشارکت جویان اجتماعی است تا بتوانند با حقوق خود آشنا شوند و اختیارات لازم را دست بگیرند.

وی افزود: وقتی یک سازمان مردم نهاد شکل می گیرد یعنی سازمانی است که دارای هویت مستقل و شخصیتی حقوقی است و پذیرفتن مسئولیتی بزرگ که قصد دارد به مردم کمک کند.

اکبری ادامه داد: مهمترین رویکرد ما در وزارت کشور بحث تسهیل صدور پروانه و تمدید مجوز فعالیت است، جلساتی با نهادهای مختلف برگزار کردیم که آن قوانین جدیدی را مشخص کرده است و توافقاتی خوبی حاصل شده است بزودی سامانه متمرکزی برای همه فرایند تاسیس، نظارت و تمدید انجام می شود که نهایتا تا پایان سال این سامانه بهره برداری شده و مورد استفاده قرارب گیرد

به گفته وی،مجوز تمدید هم بیش از یک ماه طول نخواهد کشید چرا که همه چیز از طریق سامانه انجام خواهد گرفت ضمن اینکه این سامانه تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

 اکبری با بیان اینکه سازمان‌‌های مردم نهاد باید بتوانند در وظایف نظارت همگانی شهروندی حضوری فعال داشته باشند افزود: انتخاباتی در بین اعضای سمن‌‌ها شکل می‌‌گیرد تا منتخبان فعالیت گسترده تری داشته باشند.

خانه تشکل سازمان های مردم نهاد راه اندازی می شود

معاون مشارکتهای مردمی وزارت کشور خبر داد:بر اساس ابلاغیه مشترک جدید باید در همه استان ها به صورت متشکل و با مقررات جدید خانه تشکل ها راه اندازی می شود.

اکبری اعلام کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان، سازمان‌‌های مردم نهادی که در حوزه جوانان فعالیت می‌‌کنند، می‌‌توانند سمن خود را ثبت شرکتی کرده و  و به‌عنوان یک سازمان مردم نهاد رسمی کار خود را پیش ببرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار