رئیس‌کل دادگستری قزوین:
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: یکی از دلایل افزایش پرونده‌های قضایی ناآگاهی مردم از حقوق و قوانین است که قطعاً آموزش نقش مؤثری در کاهش تعداد آن‌ها ایفا می‌کند.
کد خبر: ۶۸۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 21 November 2018

ناآگاهی از قوانین موجب افزایش پرونده‌های قضایی شده است

به گزارش تابناک قزوین،حجت‌الاسلام‌ نورالله قدرتی در دیدار یا مردم شهرستان آبیک که در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، اظهار کرد: هفته وحدت یادگار بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و برگرفته از افکار نورانی آن عالم دوراندیش و فرصت مغتنمی برای تحکیم همدلی امت اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام است.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی به‌خوبی دریافته بودند که دشمنان می‌دانند که اگر صفوف مسلمانان در خط واحد قرار گیرد هیچ قدرتی مانع آن‌ها نخواهد شد و بر همین اساس این هفته را هفته وحدت بین مسلمین نام‌گذاری کردند.

وی بیان کرد: هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا هر کس از مسلمانان در هر مذهبی که باشد در مسیر واقعی اسلام قرار گیرد و مشت‌های گره‌کرده و صدای بلند خود را در جهت مقابله با ظلم و ستم به سمت دشمنان اسلام روانه کنند.

 قدرتی یادآور شد: وقتی به سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) نگاه می‌کنیم این مهم را درک می‌کنیم که از ابتدای بعثت رسول اکرم (ص) به دنبال تحقق وحدت و همبستگی بین مسلمانان بوده است.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان این نظام و انقلاب نیز از هیچ کوششی برای ضربه زدن به این نظام دریغ نمی‌کنند و با شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین هجمه‌ها به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در چنین شرایطی که دشمنان ما متحد شده‌اند و دست در دست هم داده‌اند تا به اهداف شوم خود برسند ما نیز باید با وحدت، یکدلی و یکرنگی در کنار هم قرار گیریم و به خاطر برخی تفاوت سلیقه و اختلاف‌نظرهای جزئی به‌گونه‌ای عمل نکنیم که آب در آسیاب دشمن ریخته شود و نقش مردم در این حفظ این وحدت و اتحاد با همه فشارهای اقتصادی که متحمل می‌شوند بسیار اساسی است.

 قدرتی تصریح کرد: ایمان و اخلاق در کنار قوانین و مقررات دو بال رشد و تعالی جامعه هستند که اگر در کنار هم موردتوجه قرار گیرند رشد و ارتقای جامعه را به دنبال خواهند داشت.

این مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: امروزه یکی از دلایل تشکیل 260 هزار پرونده و چهار هزار زندانی در استان ناآگاهی مردم از قوانین است که اگر آموزش حقوق و قوانین به مردم در دستور کار قرار گیرد قطعاً نقش مؤثری در کاهش این پرونده‌ها خواهد داشت.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: ا گر در کنار آموزش حقوق برای تعمیق باورها و اعتقادات دینی تلاش شود می‌توانیم بخشی از ناهنجاری‌ها و جرائم را در جامعه کاهش دهیم.

وی تأکید کرد: آشنایی مردم با حقوق در کنار تعمیق باورهای دینی و اسلامی موجب می‌شود آرامش به جامعه بازگشته و اعتماد و اطمینان در روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان شهروندان جامعه تقویت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی ابراز کرد: امروزه در کشورهای به‌ظاهر امن ازجمله آمریکا به دلیل دوری از اخلاق و معنویت اگر یک ساعت برق قطع شود تمام مغازه‌ها غارت می‌شود و بسیاری از بانوان موردحمله قرار می‌گیرند ولی در جوامع اخلاق‌مدار چنین پدیده‌هایی مشاهده نمی‌شود.

رئیس شورای مسئولان قضایی استان یادآور شد: ما باهدف آشناسازی مردم با حقوق و قوانین هر هفته در یک شهر استان حضور یافته و کلیاتی حقوقی را مطرح می‌کنیم ولی خود مردم باید آستین‌ها را بالا زده و برای آشنایی با حقوق و مقررات در زمینه‌های ازدواج، طلاق و مهریه تلاش کنند.

رئیس‌کل دادگستری قزوین در پایان گفت: همه مکلف هستیم دست‌به‌دست هم داده و برای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم تلاش کرده و گام‌های بلندی را برای کاهش میزان پرونده‌های قضایی و مراجعات به دستگاه قضا برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار