مدیرکل سیاسی و انتخابات:
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین گفت: راه اندازی خانه احزاب به گسترش فعالیت های حزبی کمک می کند.
کد خبر: ۶۸۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 22 November 2018

راه اندازی خانه احزاب به گسترش فعالیت های حزبی کمک می کندبه گزارش تابناک قزوین،مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری قزوین در نشست با احزاب اصولگرا و مستقل استان با اشاره به اینکه در خانه احزاب جهت گیری سیاسی وجود نخواهد داشت، گفت: به عبارت دیگر، خانه احزاب نهادی مدنی و غیر دولتی است که متولیان آن دبیران حزب به شمار می روند.

صفر فضلی افزود: هم اکنون شاهد فعالیت ۵۵ حزب در استان هستیم که از این میان ۱۹ حزب اصولگرا، ۳۰ حزب اصلاح طلب، ۶ حزب مستقل و سه تشکل هستند.

به گفته این مقام مسئول، از بین احزاب فعال استان 36 حزب دارای مجوز و 19 حزب دیگر فاقد مجوزهای لازم هستند. 

مدیرکل دفتر سیاسی ادامه داد: موضوعی که در حال حاضر برای ما اهمیت دارد، راه‌اندازی خانه احزاب است و همه احزاب برای حضور در این خانه باید مجوزهای استانی خود را دریافت کنند.

فضلی در رابطه با راه اندازی این خانه گفت: با همکاری شهرداری قزوین مکانی در اختیار خانه قرار خواهد گرفت و شورای شهر نیز به زودی لایحه آن را صحن شورا به رای خواهد گذاشت‌.

وی گفت: راه اندازی خانه به ایجاد فضای سالم و بینش سیاسی، گسترش فعالیت های حزبی،دفاع از حقوق قانونی احزاب،  کمک خواهد کرد.

فضلی یادآور شد: خانه احزاب که از سال 86 منحل شده بود، مجددا از سال 92 با دستور رییس جمهوری نسبت به راه اندازی آن اقدام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار