مدیر‌جهاد کشاورزی استانبا بیان اینکه سطح باغات استان ۷۵ هزار هکتار است که سالانه ۷۴۰ هزار تن انواع محصولات باغی در آن تولید می‌شود، گفت: از این میزان تولیدات باغی ۴۰۴ هزار تن مختص محصول انگور است که حدود ۲۵۰ هزار تن آن درشهرستان ملایر تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۸۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 24 November 2018
فرماندار شهرستان ملایر با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۵۰ هزارتن انگور در ملایر تولید می‌شود، گفت: توجه به بخش آبیاری نوین و تخصیص تسهیلات مهمترین خواسته کشاورزان ملایری‌است.

به‌گزارش تسنیم، باب‌الله فتحی در مراسم افتتاح واحد صنعتی کشمش پاک‌کنی معراجی فر با حضور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هم اکنون پرونده ثبت جهانی انگور ملایر در سازمان فائو مراحل پایانی خود را طی می‌کند اظهار داشت: انگور ملایر به لحاظ طعم و مزه مقبولیت خاصی در کشور و دنیا داشته و نیازمند توجه بیشتر مسئولان کشوری است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت انگور بوده و سالانه بیش از،۲۵۰ هزار تن انگور در این شهر تولید می‌شود، گفت: در صورتی که تحولی در سیستم باغداری ملایر ایجاد کنیم قطعا ظرفیت تولید انگور این شهر افزایش چشمگیری خواهد داشت.

فتحی با بیان اینکه بیشتر انگور تولیدی ملایر به کشمش تبدیل و صادر می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از صادرات استان مربوط به کشمش شهرستان ملایر است.

 فرماندار ویژه ملایر توجه به بخش آبیاری نوین و تخصیص تسهیلات ویژه در راستای تحول سیستم باغداری شهرستان آموزش کشاورزان و باغداران به علم‌نوین باغداری در دنیا و ... را از مطالبات اصلی باغداران، نمایندگان و مسئولان شهرستان دانست و خواستار توجه ویژه وزارت جهاد و مسئولان کشوری به این شهرستان ویژه شد.

منصور رضوانی جلال با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۳۰ هزار تن کشمش از ملایر صادر شده و امسال این میزان به بیش از ۴۰ تن افزایش داشته ابراز کرد: حدود ۲۰ درصد کشمش تولیدی کشور در ملایر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان تولید انگور و کشمش در این شهرستان ویژه نشان از کیفیت بالای این محصول دارد به روند ثبت جهانی انگور ملایر با عنوان انگور دره جوزان اشاره کرد و افزود: مراحل ثبت جهانی این محصول در سازمان فائو در حال پیگیری است و با حضور نمایندگان سازمان جیاس در ۲۴ آبان ماه امسال در شهرستان بررسی‌های نهایی انجام و هم اکنون منتظر اعلام نهایی سازمان فائو و ثبت جهانی این محصول هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه کشمش و انگور ملایر هم اکنون جایگاه و رتبه برتری در دنیا دارد، گفت: با اهتمام و جدیت نمایندگان شهرستان و به دنبال بهسازی باغات، آموزش کشاورزان به علم نوین کشاورزی دنیا، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و ... به دنبال افزایش کیفیت، کمیت انگور ملایر هستیم که در این زمینه نیازمند حمایت‌های ویژه وزارت جهاد و مسئولان کشوری می‌باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار