عضو هیئت‌رئیسه مجلس عدم ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان با واحدهای صنعتی را حلقه مفقوده بخش صنعت در کشور دانست و گفت: در شرایط فعلی کشور مهم‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی حاکم در جامعه توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.
کد خبر: ۶۸۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 25 November 2018

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در دیدار با اعضای صندوق پژوهش و فناوری کریمه با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور مهم‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی حاکم در جامعه توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیل شدگان دانشگاهی افزود: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت پارک‌های علم و فناوری برای رفع بخشی از مشکل بیکاری فارغ‌التحصیل شدگان دانشگاهی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: عدم ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی با واحدهای صنعتی و تولیدی حلقه مفقوده بخش صنعت در کشور است، شرکت‌های دانش‌بنیان باید این حلقه گمشده را از بین ببرند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه ارتباط و اعتماد درستی هنوز بین مراکز علمی و بخش‌های تولیدی شکل نگرفته و هیچ‌کدام از دو طرف به ظرفیت‌های بالقوه همکاری و تعامل با یکدیگر شناخت صحیحی ندارند.

امیرآبادی تأکید کرد: مسیر رفع و حل مشکلات کشور با توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری قابل‌حل و مدیریت است، دولت باید قوانین تصویب‌شده در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان را به نحو شایسته‌ای اجرا کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح بازنشستگی مدیران یکی از طرح‌های موفقی بوده که می‌تواند زمینه‌های به فعل رسیدن استعدادهای جوانان را ایجاد کند، جوانان نسبت به مدیران بازنشسته دارای قدرت ریسک‌پذیری بالاتری هستند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در کشور بیان کرد: در حال حاضر اشتغال، ازدواج و مسکن سه مشکل عمده و اساسی جوانان کشور بوده که با توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری بخشی از مشکلات جوانان تحصیل‌کرده و دانشگاهی مرتفع می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار