مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای طرح تکاپو در رسته زنبورداری در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 26 November 2018

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای طرح تکاپو در رسته زنبورداری در استان خبر داد.
 بلاغ، در راستای اجرای طرح «توسعه کسب و کارو اشتغال پایدار (تکاپو)» و با هدف ارائه آموزش‌های علوم نوین فنی و مهارتی در رسته زنبورداری صبح امروز تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای فی‌مابین ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و مدیر رسته زنبورداری طرح تکاپو در استان مازندران منعقد و اجرایی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در جلسه امضاء تفاهم‌نامه رسته زنبورداری طرح تکاپو گفت: اجرای طرح «توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)» از اواخر سال1392 با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و این اداره کل قرار گرفت.

کامران اصغری افزود: اجرای این طرح به طور کلی در مرحله اول انجام مطالعات و شناسایی بسته‌های اولویت‌دار در سطوح استانی و ملی و مرحله دوم پیاده‌سازی برنامه‌های عملیاتی جهت توسعه رسته کسب و کارهای اولویت‌دار در استان‌های هدف صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس مطالعات ملی رسته زنبورداری، به عنوان یکی از رسته‌های اولویت‌دار شناسایی شد و استان مازندران به عنوان یکی از استان‌های پایلوت رسته زنبورداری انتخاب شد.

اصغری با تأکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری در رسته زنبورداری استان مازندران تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه با هدف تغییر الگوی تولید در صنعت زنبورداری از تولید صرفا عسل به تولید سایر محصولات زنبور عسل با همکاری دستگاه‌های مرتبط برنامه عمل رسته زنبورداری جهت تکمیل زنجیره تولید و عرضه سایر محصولات زنبور عسل آموزش‌های تخصصی ارائه می‌شود.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال مازندران بیان کرد: در رسته زنبورداری فولادیان کارگزار جوان و بسیار فعال طرح تکاپو در استان هستند که تا کنون زمینه‌ساز فعالیت‌های بسیار مطلوبی از قبیل برگزاری دوره‌های آموزشی تولید ژله رویال، بره موم، گرده گل و تولید زهر زنبور عسل در استان شده‌اند و این تفاهم‌نامه نیز به پیشنهاد ایشان منعقد شده است.

وی افزود: کارگزار طرح تکاپو با اجرای این تفاهم‌نامه با کمک این اداره کل، فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی بدنبال تغییر رویکرد آموزشی با هدف افزایش بهره‌وری در زنبورداری استان است.

اصغری بیان کرد: از نکات قابل توجه برگزاری دوره‌های آموزشی در این تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره به همراه آموزش علوم نوین است، در واقع در این دوره‌ها علاوه بر آموزش به زنبورداران، تجهیزات تولید زهر با کمک تسهیلات صندوق توسعه زنبورداری کشور در اختیار آنها قرار می‌گیرد و از طرفی با ایجاد قراردادهای خرید تضمینی کلیه محصولات تولیدی نیز خریداری می‌شود تا در نهایت با تکمیل زنجیره آموزش، تولید و اتصال به بازار جهانی در محصولاتی که تا کنون در مازندران تولید نمی‌شد، شرایط تولید و صادرات ایجاد شود.

در این تفاهم‌نامه هشت ماده‌ای و چهار جانبه، ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و کارگزار طرح تکاپو هر کدام تعهداتی را پذیرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار