مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با اشاره به رتبه سوم همدان در اجرای طرح آبیاری نوین یادآور شد: آبیاری تیپ قطرای جزء برنامه توسعه‌یافته جهادکشاورزی است.
کد خبر: ۶۸۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 28 November 2018
حسین فضلی با اشاره به اجرای سیستم آبیاری نوین در ۷۵ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان بیان کرد: در طرح آبیاری نوین، تجهیز ۲۵ هزار هکتار از اراضی زراعی در دستور کار بوده که در ۱۹ هزار هکتار این طرح اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، فضلی با بیان اینکه در این میزان اراضی ۴۳۰ هزار تن محصولات مختلف کشت و تولید شده است، اظهار کرد: سالیانه ۹۰ هزار تن گندم، ۳۷ هزار تن محصولات باغی و ۱۳ هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۲۴ روستا در کل همدان، طرح آبیاری نوین در ۱۹ هزار هکتار اجرا شده است، عنوان کرد: به منظور اجرای طرح آبیاری نوین به ازای هر هکتار، وام بلاعوض برای کشاورزان در نظرگرفته شده به طوریکه به هر کشاورز ۱۰ میلیون تومان وام اختصاص داده شده است.

فضلی با اشاره به اینکه هر چه اراضی کشاورزی بزرگتر باشد اجرای سیستم‌آبیاری نوین آسان‌تر خواهد بود، خاطرنشان کرد: در زمین هرچه یکپارچگی صورت گیرد، هزینه اجرای طرح پایین‌تر می‌آید.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه ۲۴ درصد اشتغال مردم در کشاورزی به‌وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: در طرح‌های بهره‌وری منابع کشاورزی، ۲۴ درصد از اشتغال مردم مربوط به بحث کشاورزی است.

وی با بیان اینکه با توجه به میزان آب موجود و در دسترس بهترین الگوی کشت با کمترین میزان آب به کشاورزان توصیه می‌شود، گفت: فراهم‌سازی تجهیزات و امکانات برای کشاورزان امکان‌پذیراست و آن‌ها می‌توانند برای اجرای آبیاری قطره‌ای تقاضا دهند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار